KM i Tempo - Försvarade min titel!

Anneli:

Så var det dags igen för vår årliga klubbtävling i Tempo! En sträcka på 20,4 km skulle avverkas på fin asfalt. Så jäkla roligt att köra skiten ur sig under en kortare tid :-)

Det var en fin kväll och ganska ljummet i luften. Jag packade min ryggsäck med extrakläder att ta på mig efter racet. Vet ju att det brukar bli att man stannar en stund och pratar och jag vill verkligen inte bli nerkyld. Och sedan cykla iväg till starten. Blev ju en lagom uppvärmning då det tog runt 20 minuter och cykla dit.

Förberedelser innan start!

På plats vid starten strax före 18.00 och lite tjöt innan med de andra tävlande. Endast 1 tjej till var där så det blev bara vi två i damklassen. Hade ju varit kul om fler var med men så är det. Och Eva-Lott skulle vart med men hon blev sjuk.

Vi startade med 30 sek mellanrum och jag startade som nummer 4 tror jag. Den andra tjejen startade 1 minut före så jag hade lite koll. Hon körde mycket bra och avståndet till henne vid vändning var något mindre än 1 minut. Så jag förstod att jag tog in lite men inte mycket.

Bara att masa på. Jag försökte trycka på och killarna kom snart 1 efter 1 och blåste förbi. Alla körde riktigt bra!

Visa framtänder och dräggel. Här går jag på rött  – härligt!

Allt gick fint och jag närmade mig målet. Körde på för fullt och stängde av klockan – 35.05!

På med kläder och dricka lite vatten efteråt och tjöta lite. Alla verkade nöjda och glada!

Johan Andersson vann på herrsidan med tiden 30:05 och jag lyckades cykla in några sekunder på dam nr2 och vann med 42 sekunder på tiden 35:05. Vilket innebar att jag försvarade min KM-titel från förra året.

Jag är jättenöjd med racet och när jag såg snittet så blev jag ännu mer nöjd.. riktigt bra ju :-)

Grattis Johan och Grattis till Mig :-)

Christer Z körde fint och slutade 7:a med tiden 33.11 – bra kört!

Nu blir det till att ta det lugnt ett tag som jag har bestämt. Har ju redan trappat ner men detta var det sista på ett tag som hade med tävling att göra. Nu ska jag träna lite lugnt och försiktigt några veckor och sedan tänka ut hur jag vill lägga upp höst och vinterträning.

Ha en goe dag!