Träningshelg med Joggingsektionen på GKN

Eva-Lott:               

Medans Anneli var iväg och götta sig i värmen så var jag iväg på ett läger också, inte lika långt bort, inte lika varmt men dock härlig vårvärme :-) Vi i Joggingsektionen på GKN ihop med andra sektioner ordnade med en friskvårdsresa. Aktiviteter att välja på var fiske, vandring, löpteknik, löpning cykel mtb o racer, stavgång, gympapass och självklart god mat och dryck och relax och gött umgänge :)

Foto: Emanuel Olsson 

Resan i år gick till Dals-Ed med vistelse på Dalslands hotell fredag till söndag i förra helgen. Då jag planerade in att köra löpning långpass på lördagen så var det ju självklart att cykla dit och hem 9 mil enkel resa för att få cykelpassen. Mötte upp Veronica och Kristian kl. halv tio på fredagen i Skogshöjden. Stor sol var det när vi cyklade iväg och inget regn på hela vägen. Fick nämligen höra sen när bilisterna hade åkt att de kört i en hagelskur, tur vi slapp den. Men vad det blåste haha… när vi kört några mil och kämpat så säger Kristian ja det var den lätta biten haha så rätt han hade. Vi trampade på och varvade med att dra, lika trötta allihop var vi.

Kristian o Veronica
Foto: Privat

Vi bestämde oss för att göra ett matstopp i Bäckefors för att det skulle hinna smälta till eftermiddagens löpteknikpass. Kan säga det att när vi började närma oss Bäckefors så var det slitsamt och hungriga var vi. 9 km kvar skylten dök upp, så körde vi vidare så kom den en avfartsväg och ny skylt, fortfarande 9 km va??? Fortsatte ytterligare ny skylt till Bäckefors 9 km, men va f-n kommer vi aldrig fram vad är det här tänkte jag. Till slut på nästa skylt så stod det 5 km haha… snacka om att det var jobbigt. När vi sedan stod vid Sibylla som kom som en räddande ängel i Bäckefors så nämnde jag den dära 9 km skylten, de andra hade tänkt likadant haha men vi bara bet ihop tysta och trampade på, så dumt.

 

 Stavgångsmorgonpass, när jag ser denna bild så önskar jag att jag orkade gå upp :)
Foto: Emanuel Olsson

Efter löpteknikpasset runt den sjö vid hotellet så var vi i relaxen och bastubadande, och en del gjorde kanonkula, se filmbeviset haha….. vet inte vad som hände men ja förmodligen var det en kanonkula ;)


 

 På lördagen var det ett gäng som drog iväg på vandring, några cyklade och några sprang.

Cyklisterna på väg ut på en runda och
nere till vänster är vi löpare på vår runda :)
 Foto: Emanuel Olsson
På Spången :)
Foto: Privat
Lite stretchpaus för att få njuta av utsikten
Foto: Privat 

Lördagen för min del så blev det ett långpass i motionsområdet Tavlan. Vi hittade ett vandringsled som gick runt en sjö, grymt mysigt, otroligt skönt väder, ja helt perfekt var det och vi bara njöt och tog det lugnt. På eftermiddagen hade Ida ett F&S gympapass med oss. Jag hade fullt sjå att hänga med, inte lätt med armar och ben som ska åt olika håll hit och dit haha….. Gött var det i alla fall att köra ett pass ute på gräsmattan med detta gäng.

F&S pass med Ida
Foto: Hans Edh
Ur fotografens synvinkel
Foto: Hans Edh
 
 
 

Innan middagen så var det relaxen igen och 1 timme i solrummet, riktigt skönt att bara sitt där och päsa med öl o snacks ;)

På söndag hade vi en föreläsning om Mindfulness, verkligen jätteintressant och man får sig en tankeställare. Då jag även skulle cykla hem så valde jag att ta en jogg/gåpromenad med Karolina och Robban. Efter lunchen var det dags att ta sig hem igen på cykeln som tagit mig dit. Men som vi sa när vi cyklade hit, uppförsbacke och motvind då måste vi få nedförsbacke och medvind :) Å det fick vi så jäkla gött, det var ett underbart väder. Det var jag, Hans och Bebben. Hans drog hela tiden, jäkligt gött, var trött i benen efter helgen så det passade mig utmärkt. Tidsmässigt så tog det 50 minuter längre tid dit än hem haha…..

Laddade för hemgång
Foto: Therese Johansson
 

Ja det var en underbar helg och detta var 4:e året vi hade läger med Joggingsektionen och vi har lyckats pricka in kanonväder alla år.

Emanuel fixar punka ;)
Foto: Privat
 

Goe dag