Lite Simträning!

Anneli:
 
Har lyckats att få till några simpass den senaste veckan i alla fall. Alla i Munkeboviken Öresjö här i Trollhättan.
 
Hängde på Ulrika när hon skulle simma och det blev ju bra då hon var själv. Och det vill vi ju inte att någon ska vara när vi simmar öppet vatten. Det är ajabaja!! Då Ulrika simma mycket fortare än mig så körde hon lite längre varv än mig så det blev jättebra.
 
Ulrika i ett blåsigt Öresjö!
Foto: Privat
 
Sedan fick jag och Eva-Lott till ett mycket snabbt test av linorna som vi gjort inför öloppet nu då. Eva-Lott är jätteförkyld och ville inte vara i för länge. Det var dessutom blåsigt och kallt och hon blir så kall så det var att skynda sig. Men hon frös ändå så mycket så jag fick hjälpa henne ta på skorna haha
 
 
Eva-Lott är kall!!!
Foto: Privat
 
 
 
 
3CT-gäng klart för simträning!
Foto: Privat
 
Till sist så hängde jag med klubbens simträningspass som är på tisdagar och vi var ett gött gäng som plaskade runt. Jag körde 4 varv på en bana vi kallar triangelbanan. Det betyder att vi inte behöver simma iväg så långt utan vi har koll på varandra hela tiden vilket är bra. Vi stannar vid varje "hörn" och väntar in alla, himla bra! Varvet är ca 450 meter så det är perfekt!
 
Och idag är det torsdag och det är dags att plocka fram prylarna inför Öloppet på lördag. Jag och Eva-Lott åker redan ut imorgon då jag har en vän som bor på Styrsö. Den ö som start/mål är, snacka om lyx :-)
 
Vi pratar väl ihop oss om det sista ikväll och drar imorn förmiddag. Det brukar ordna sig :-)
 
Ha en goe dag!