Race Rapport - Lidingöloppet 2015

Eva-Lott:
 

I helgen var jag och sprang Lidingöloppet 30 km. Vi i Joggingsektionen på GKN ordnar varje år en resa + boende där vi bor på Rönneberga kursgård. I år så var det 40 stycken som åkte med oss, verkligen jättekul. Det är inte bara själva tävlingen som blir grejen utan det blir som en liten minisemester där vi har tillgång till deras relaxavdelning hela helgen.

Klockan 09.30 på fredag åker vi ifrån huvudporten på GKN Aerospace. Blev ett stopp i Örebro där vi lunchade, sedan åkte vi vidare till Lidingövallen och hämtade ut nummerlapparna innan vi tog oss ut till kursgården där vi skulle bo. Underbart väder med en stor sol så vi var många som tog oss en promenad där längs vattnet. Sedan blev det lite relax i bubbelbadet innan middagen.

Min starttid var klockan 13.10 i grupp 5 vilket innebär sovmorgon och lång frukosttid eftersom bussen inte skulle köra ned oss förrän klockan 11.00. Efter frukosten gjorde jag ordning med nummerlapp mm… men hallå kändes som jag glömt nå´t….vad är det??? Är ju så himla van med så mycket prylar inför triathlontävlingar med alla cykel, simprylar man har så jag blev ju klar snabbt och känslan var att något saknades haha….

Gött och bara päsa innan start tillsammans
Foto: Privat
 

Jag hade inte satt upp några större mål eftersom min löpträning varit så liten och dessutom ingen backträning alls så jag var väldigt lugn innan tävlingen. Klart jag ville in under 3 timmar och helst under 2.50, att min vänster vad skulle hålla i alla backar och att jag överhuvudtaget kom igenom men inte ett mål där jag skulle försöka prestera en bra tid och pressa mig, utan hoppades mer på att min tid skulle vara bra utifrån min form nu.

Mycket folk är det :)
Foto: Privat
 

Ställde mig längst fram i fållan med erfarenhet av hur trångt det blir när man kommit över gärdet och alla ska in på den smala grusvägen. Visade sig vara en bra plan för jag kunde springa på i min egna fart utan trängsel med alla andra runtomkring. Höll bra jämn fart i ca: 18-19 kilometer, där någonstans märkte jag av att min kropp inte längre kände att den var tränad för längre sträckor och backar haha… det var så tydligt så på sista milen tog det sin lilla tid att forcera backen ifrån Grönsta gärde, Abborrbacken och slutligen Karins backe med bara 2 km kvar. Var inte så att jag direkt sprang i dem utan gick upp som alla gör där på slutet och höll nästan inte på att komma igång och springa igen.

Kom in på tiden 2.54.20 och är helnöjd med den. Nöjd med dagen som helhet med underbart väder, verkligen löparväder, kroppen höll inte ont någonstans sedan den goa relaxen med avslutande middag med GKN gänget där vi hade ordnat med prisutdelning till alla.

Så skönt att bara njuta här efter loppet
och höra hur det gått för alla andra.
Foto: Privat
 
Grym service under middagen och i baren fick vi
av Rönnebergas personal
Foto: Privat
 
 
 
Gunnar hade med sig Ukelelen och fixat med sånghäften
så det blev allsång efter middagen :)
Foto: Privat
 

Söndagen spenderade några av oss inne i Stockholm stad där vi bara strosade runt och tog en goe fika i solen bland annat. Ja det var verkligen en kanonhelg och nu i veckan har det blivit lite lätta goa pass.

Goe tisdag :)