Stenshultsrundan 2015

Eva-Lott:
 
I lördags sprang jag Stenshultsrundan, ett terränglopp på 10 km. Denna tävling har vi med i den interna serie som vi kör på GKN Aerospace. Där man måste ha deltagit i minst 5 av 10 tävlingar för att kunna vara med. I och med detta lopp så har jag nu mina 5 tävlingar och får vara med i den interna serien som jag nu ligger 2:a i för tillfället, som jag förmodligen kommer bli också då det bara är en tävling kvar i serien. Jag kan inte plocka in på 1:an och jag tappar inte heller min placering till 3:an.

Jag, Maggan och Nina samåkte dit och vi värmde upp lite lätt innan starten gick klockan 13.00. Sprang iväg som jag brukar alldeles för fort haha… vet inte hur det är men det går ju så lätt i början, känner mig inte nåt trött men kan vara så att jag startar för hårt. I vilket fall fick jag en dipp efter ca: 4 km men som tur var så var det ett platt parti en längre sträcka så jag fick tillbaka krafterna eller så var det för att Maggan sprang om mig där och jag vaknade till liv igen haha…

Banan går väldigt mycket upp och ner, det är många många backar, inga jättelånga men nog så branta. Dock så är det mycket utför också så man hinner återhämta sig mellan dem och på så sätt ändå hålla en bra fart. Så att komma in under timmen är jag riktigt nöjd med. Tror dessutom att jag i år hade personbästa. Har för mig att jag tidigare år haft något på 57 minuter och i år kom jag in på 55.58, vilket jag är jättenöjd över :-)

Kände av i slutet av loppet att det gjorde ont i höger höft. Detta har inte riktigt släppt än, någon typ av överansträngning i musklerna. Attans otur då brudarna ska ut på pannlampetur idag, hade gärna hängt med på det men får nog vila mig lite från löpningen några dagar till så det släpper.

Goe måndag på er