3City Triathlons Löpning KM 6 km 2015

Eva-Lott:
 
Igår så var det ju Klubbmästerskap i löpning. Den var lagd vid Knorren på gamla TIF-terräng banan, 3 varv på en 2 km bana. En bana som jag sprungit många gånger och vet att den är jobbigare än man tror.
Kristian med familj skötte tidtagningen
Foto: Lennart Peterson
 
Vi samlades vid Knorren klockan 18.00 och fick information utav Kristian Savolainen som idag var den som höll ihop det. 15 stycken deltagare varav 5 damer, alla skulle vi starta samtidigt.
 
Dags för uppvärming
Foto: Lennart Peterson
 
Tog en liten uppvärmningsrunda innan start och kände redan då att idag blir det TUNGT... Som alltid på lopp så rycks man med men försökte ändå hålla igen lite för att inte få mjölksyra från start. Men alltså det var inte lätt utan jag gick på rött hela tiden kändes det som. Efter ett varv (2 km) var kroppen helt slut och jag började tappa på de andra omkring mig, det bara gick inte. Efter ytterligare 1 km så gav jag upp, ja jag gav upp kroppen bara sa ifrån. Orkade inte ens springa in i varvning, gick inte motivera mig själv att fortsätta. Inte mycket att göra, tyckte det var kul att vara där och gett det ett försök i alla fall.
 
Och där gick starten :)
Foto: Lennart Peterson
 
 
Vinnare i damklassen blev Kajsa Waldenvik med tiden 26:39, 2:a Mikaela Kårebrand och 3:a Veronica Andersson. I herrklassen vann Patric Johansson på tiden 22:14, 2:a Erik Olsson och 3:a Johannes Jillerö. Stort grattis till er.
 
Mikaela, Kajsa och Veronica
Foto: Lennart Peterson
 
Erik, Patric och Johannes
Foto: Lennart Peterson
Hela gänget :-)
Foto: Lennart Peterson
 

Nu måste jag vila några dagar, känner att min kropp behöver det sedan får jag ta tag i det och köra några bra kvalitetspass inför Lidingöloppet den 26 september. Just nu känns det inte som jag har något att ge i löpningen men hoppas att jag kommer igång någorlunda till loppet.
 
Goe kväll