Skidpremiär!

Eva-Lott:
 
I år kom snön tidigt, redan för en vecka sen, men det är inte förrän idag som jag fick till det att ta mig till skidspåret. Lite synd är det för nu börjar det töa och ska bli varmare i veckan. 
 
Valet blev att åka till Slätthult, var nämligen och sprang där igår, såg då att spåren var ok. Det var ju en upplevelse i sig att pulsa runt i de andra spåren hahaha var helt slut igår ju... var som att springa på en sandstrand :-)
 
Här pulsade jag runt på lördagen.
Foto: Privat
 
 
Det var inte riktigt lika bra spår och väder idag men var ändå helt ok. Elljusspåret var spårat som är 3, 5 km och sedan var det en slinga på en 1 km extra runt ett gärde. Jag tog 2 varv på elljusspåret och på varje varv valde jag att ta 4 varv på extraslingan. 
 
Vallade skidorna hemma och tänkte äh... jag tar inte med någon valla ska ju bara köra så lite det går nog bra... Tjena....! Direkt när jag stack iväg så vart det bakhalt haha... snacka om att jag fick kämpa hela tiden, men mer och mer fick jag till det, så det var nog en del teknik med som var ringrostig hehe.... 
 
Fina spår och där till höger svängde man ut till extraslingan.
Foto: Privat
 
 
 
Så gött att jag fick till ett pass i alla fall det är ju så underbart, och grymt bra träning :)
 
Goe söndag :)