TIF-Terrängen 2016

Eva-Lott:
 

Sprang TIF-Terrängen igår som är Sveriges äldsta terränglopp. Denna tävling ingår i GKN:s egna serie Årets Joggare. Så har jag möjlighet att var med på dem tävlingarna som ingår i den serien så är jag det och dessutom får jag ju ett bra fartpass och känna på hur formen är.

Snart går starten
Foto: Hans Edh
 

Ja, så är det också min första tävling i K50 :-D Tidigare år har vi damer alltid sprungit 4 km medans herrarna sprungit 6 km. Tydligen hade det kommit in önskemål om att även vi ska springa 6 km så det var nytt för i år. Banan är en 2 km varvsbana som är tidvis kuperad, jobbigare än man tror är det. Det som är käckt också är att publiken kan se löparna hela tiden. Och det var riktigt kul då för min pappa och 2 morbröder till mig kom och tittade på loppet. De satt på fiket däruppe och hade full koll på banan hela tiden. Hade värsta supporterklacken ju :-)

In för varving, eller så är det första varvet, ser ju för pigg ut haha...
Foto: Hans Edh
 

Har alltid tyckt denna tävling varit så grymt jobbig med sina 4 km och nu ska jag springa 6 km haha gud så långt haha…. Men saken är ju den att ju kortare ju jobbigare är det ju…. Som jag trodde så var det jobbigt från början till slut men trots det så var känslan hyfsat ok och jag känner mig i väldigt bra form. Jag hade ingen tid att jämföra med från förra året eftersom jag sprang 4 km då men jag hade samma snitthastighet nu på 6 km så det är jag riktigt nöjd med.

Jepp denna backen sög rejält haha...
Foto: Hans Edh
 

Hade ingen aning heller om hur det hade gått i loppet och ingen av de som tittade på visste heller så det var inte förrän vid prisutdelningen som det visade sig JAAAAAAAAAAA jag hade visst vunnit i min klass, Damer 50 :-)

2 nöjda löpare båda vann vi våra klasser jag i K50 och Vera i K35
Undrar dock vad jag tittar på eller om jag inte har orka att lyfta blicken haha...
Foto: Hans Edh
 

Fick i pris ett presentkort 250 kr på Team Sportia, och ja det kan ju alltid behövas något i den butiken ;)

 
Bidde en överraskning att få stå högst upp på pallen :-)
Foto: Emanuel Olsson
 
 
 

Goe dag på er