KM Tempo Wänershof Cykelklubb

Anneli:
 
Så var det dags för ytterligare ett Tempo-KM i CKW (Cykelklubben Wänershof) som jag tycker är lite roligt att vara med på. Dock är det ju oftast inte så mycket damer med men det spelar ingen roll. Det blir som ett bra träningspass där en tar i för kung och fosterland :-)
 
Dags för race!
Foto: Privat
 
Detta var den 2:a utav 3 tempo-km och för att bli klubbmästare så är det bäst av 3 helt enkelt. Och jag hade bra förutsättningar för denna då jag kom etta sist och denna gången var ingen dam med.
 
Det är en sträcka på 28,5 km där vi blir släppta med 1 minuts mellanrum. Det var grymma förhållande denna gången med härlig solig kväll och rätt så lite vind.
 
 Lite tjöt innan start!
Foto: Magnus Falk
  
Om jag jämför med förra gången så saknades det lite pulver i benen så kunde inte försvara min förra tid innan sommaren då jag var mer cykeltränad. Men är rätt nöjd ändå, för jag kunde inte gjort mer idag. Surt bara att jag inte kom under 50 minuter det hade jag allt trott. Men så är det ;-) Blev 50:12 i sluttud.
 
Nu får jag se hur jag gör med linje-KM. Det vankas väl ett här om ett par veckor tror jag och hoppas kunna vara med. Men det blir ett annat inlägg :-)
 
Ha nu en goe dag!