Inför Halv IM Jönköping 2016

Anneli:
 
Ja, nu är det bara några dagar kvar tills jag kör Halv IM i Jönköping (sönd 10 juli). Det ska såklart bli roligt och jag ser fram emot att kunna vara med. För det är ju det som är kruxet ibland, att ens ha turen att må bra så en står där på startlinjen.
 
Magdalena - Denna goa tjejen ska jag hänga med i helgen!
 
Måste säga att jag egentligen inte har fokuserat på den här tävlingen så. Fast det är så jag har velat ha det. Tänkte, att tränar jag ungefär som jag brukar så blir det bra. Orkar inte pressa och stressa inför nån tävling, för vad tjänar det till? Typ, inget!

Fokusera gör jag gärna men det är väl nåt helt annat.

Sedan har jag ju varit skadad i vaden en längre tid så löpning har ju inte varit på kartan så där gäller bara att jogga iväg och hoppas att jag inte slår upp vadskadan. Fast detta har jag ju redan ”offrat”. Det gjorde jag när jag körde Butlers Triathlon ihop med mina grymma träningskompisar/vänner. Då var det inte kul! Men som sagt, det var ett val jag gjorde.

Så det har egentligen varit helt OK och jag har tagit denna tävling med ro. Lite synd var att jag för några veckor sedan drog på mig en jäkla förkylning med både halsont, snor, nysig, hostig & ont i bihålor. Vet inte om jag varit så förkyld nån gång.

Och det var ju lite synd ändå tycker jag för jag var på gång med cykeln och hade bestämt att göra en riktigt bra cykelsträcka. Hoppas fortfarande på det men ett litet dumt avbräck blev det ju med detta. Men ja ja, gillar ändå läget :-)

Jag vet nu att jag kommer kunna vara med och det ska bli så kul! Massor från klubben som är med och vet många som kommer och är publik, bla Eva-Lott :-) Så det kommer bli en megakul dag.

Ikväll gäller hämta bil och se över packningen. Känner mig lugn och bekväm. Attans så skönt ändå. Kan nog vara så att en blivit lite garvad med åren vilket inte är helt fel. Känner mig trygg och vet jag kommer klara det men har svårt att sätta upp några riktiga mål. Men cykeln är ju mig varmt om hjärtat så hoppas kunna hålla ihop den bra. Sedan efter racet vill jag känna att jag har haft en härlig dag med goa minnen sen att berätta.

För det är ju det som är roligt efteråt, att få höra allas historier om hur deras race varit. Alltid är det nåt knäppt, roligt eller annat som händer. Det är ju sånt här som är skoj :-) Att dela med sig och få dela andras känslor och historier.

 

Så förhoppningsvis ska det inte dröja alldeles för länge så kan jag dela med mig av mitt race här på bloggen. Och hoppas ha massa kul att berätta :-)

För nu ska jag ha en bra tävlingsdag!