Träningshelg 3City Triathlon

Eva-Lott:
 
Förra helgen hade 3City Triathlon träningsläger, som var späckad med olika pass. Simning alla 3 dagarna sedan var det lite blandat med löpning, landsvägskörning, spinning, stabilitetspass. 
 
Jag var inte helt ok i ryggen, en överansträngning sen mitt pass på Active ondagen före som inte hade släppt helt. Det blev lite lugnt för min del, gick rätt ok på simmet men när vi skulle köra med paddlar märkte jag av hur det drog i ryggmuskeln. Veronica och Johannes höll i fredagssimpasset där vi körde mycket teknik med simfötter hur kul var inte det haha.... så jäkla bra, varför har jag inte kört mer med dem....?
 
Instruktioner till vimsiga triathleter som försöker fatta och komma ihåg haha....
Foto: Lennart Peterson
 
 
På lördagen var jag redan anmäld till Stenshultsrundan ett terränglopp 10 km. Den ingår i den interna serie vi har på jobbet Årets joggare så jag ville gärna vara med på den. Tänkte att jag åker dit och kör men tar det lugnt... visste faktiskt inte om jag kunde springa överhuvudtaget. Anneli skulle oxå springa och hade som mål att klara banan under timmen.
 
Snart är det dags...
 
 
Rena o fina nu :) spåren var allt rätt ok men lite leriga var vi allt efter
Foto: Privat
 
 
Vi bestämde att jag springer med henne och är en liten hare....kul för oss båda :-) Hon hade en plan på hur hon ville öppna och det gick som planerat men attans vi hann inte långt förrän hon ropa till mig att det gjorde ont i vaden stackarn :-( så typiskt nu när hon verkligen kommit igång med terränglöpningen. Vi tog det lite lugnare men höll ändå tiden bra, dock efter 5 km så sa hon att jag skulle sticka iväg då hon ändå tänkte bryta vid något bra ställe....   Det gick rätt bra att springa trots min stela rygg... nästan som den mjukades upp :) Jag kom in på tiden 59.15 och visade sig sen att jag blev 2:a på den tiden :) jaja.... det var inte många tjejer anmälda ;) Anneli kom in som 3:e dam så vi fick med oss en varsin pokal hem som vi verkligen var värda :-) Och pokalerna ser ni på Anneli tidigare inlägg :)
 
 
 
Efter tävlingen hann jag hem och hämta mina simprylar för nu var det dags för lördagens simpass. Johannes var coach idag. Fortsatte på en del teknik sedan var det mer tröskelövningar, kände av i ryggen så jag avbröt lite tidigare. Passade då på att fråga Johannes om han kunde kolla in mig.... fick med mig vad jag skulle rätta till. Bland annat så var jag väldigt bred i isättningen plus att jag satte i handen fel. I draget så hamnade jag för nära kroppen, ja det finns grejer att rätta till men jag ska försöka tänka på dessa saker och se om jag märker någon skillnad framöver. Grymt bra att få denna hjälpen, tack Johannes. 
 
 
Lördagen slutade vi med att träffas på Buddys för Shuffleboard och en goe middag. Kan ju säga det att man märker att det är tävlingsmänniskor man körde med haha.... alltid horn ute men riktigt kul kväll där med dessa hala puckar på Shufflebordet ;) 
 
 
Nu är det allvar ;) Jag o Anders körde i lag och tyckte vi gjorde det riktigt bra,
en vunnen en förlorad är väl helt ok???
Foto: Privat
 
Helgen avslutades med en minitritahlon på söndagen. Start klockan 10.00 med sim och Johannes som coach. Passet löd så här: "Idé med passet: teknik samt aerobt arbete, distansfart (A2)" och det avslutades med att vi skulle köra en 800:ing med distansfart. Klockan 12.00 var det dags för spinning med Katrin som ledare, där vi tog oss igenom hennes favoriter med tänk på kadensen. Började med 80 i kadens som sedan ökade på kommande låtar som hon hittat för detta. En timme körde vi på och sen var det dags att byta om till löparkläder och ge sig ut på en runda... och jag kan säga att jag var så jäkla trött och seg i kroppen så det här sista passet var det jobbigaste på hela helgen... jag var verkligen helt slut och då sprang vi bara bort till nya bron och tillbaka ifrån Älvhögsborg... och den är platt hua... så trött jag var, skönt nu att ta det lugnt. 
 
Lite pyssel innan man får till inställningen ok 
 
 
Dags för sista passet för helgen :-)
Foto: Lennart Peterson
 
 
Tack alla ni som fixade med denna helgen med Lennart i spetsen. Så många styrkor vi har som kan hjälpa till så bra :-) 
 
Lennart träningshelgsfixaren :)
Foto: Privat
 
 
Goe fredagkväll på er