2 Klubbmästerskap i klubben 3CT

Anneli
Nu på hösten vankas det ju klubbmästerskap och jag har varit med på Simning och Tempo som i veckan har gått av stapeln. Det kommer en löpning också men den väljer jag att inte starta i.

Simning i Uddevalla 1000 meter - tid 17.58
Oj, vad det var längesedan jag simmade tänkte jag! Var ju för tusan före Öloppet i början på augusti så det var ju ett tag sedan. Men det var bara att kasta sig i och det var bra temperatur i vattnet.
 
Lugn före start!
Foto: Lennart Peterson

Vi skulle simma rakt ut och runda en brygga och sedan tillbaka. Det drev lite vågor och det var helt OK att simma första sträckan ut. Gick att tajma vågor och navigering rätt bra.

Dock var det katastrof på vägen tillbaka. Solen låg jättelågt och jag såg verkligen ingenting. Och det gjorde ingen annan heller :-)

Dessutom immade glasögonen så jäkla mycket så fick göra 2 stopp och verkligen doppa dom och skölja. Varför är det så svårt att få till ett par glasögon som INTE immar, tycker alla gör det mer eller mindre! Men vanligtvis brukar jag inte behöva stanna så som denna gången då jag inte såg konturer eller nåt.

Men jag vevade på och hade Maggan bredvid mig hela vägen tillbaka till mål. Det blev en liten spurtstrid där jag lyckades komma in 2 sekunder före henne. Kul när det är så lika och denna gången hade jag turen och dra längsta strået.
 
Hela gänget som var med på dagens KM!
Foto: Lennart Peterson

Fick tiden 17.58 och simmade in på en andra plats efter grymma Veronica som simmade på 13.31 !!! Hur gör hon???

Tempo i Trollhättan 20.8 km - tid 36.09
Så var det dags för den grenen jag är bäst på, nämligen cykling! Hade i förväg tänkt mig att cykla mellan 35 o 36 minuter – helst fortare ;-) Men tyvärr gick inte det denna dag. Kom in på 36.09 vilket gav en tredje plats 22 sekunder från vinnaren Mie.
 
Alla börjar samlas!
Foto: Privat

Vi startade vid Trestad Center och körde mot Uddevalla. Försökte trycka på ut till vändpunkten och det var verkligen segt. Visst lite jobbig vind men benen! Inget extra pulver idag inte. Såg också fel vid vändning och vände för tidigt då Lennart stod där med kameran. Missade att skylten var längre bort. Så fick vända ner mot den igen och göra en ny vändning… grrrr vilken miss men mitt egna fel!

Sedan tillbaka då. Lite goare vind som skönt var, men så här korta sträckor är svårt och det är jobbigt såklart. Men gött att få lite hjälp av vinden i alla fall.

Och när jag ligger där i go fart på en raka – Jaha då ska en traktor ut med ett gött släp också, men va fan! Jag kommer ju rätt fort där och han/hon som kör fattar nog inte att det går så fort. Får hålla tillbaka för givetvis kommer det möte :-/ Sedan får jag ta tag igen då… Och göra en OMKÖRNING! Men som tur är var det en lång raka så jag såg bra och att det inte kom nåt mer möte. Men så onödigt ändå, kör inte ut!!!!

Jaja igång igen och körde så mycket jag kunde in mot mål och såg på min klocka att den hade tickat över 36 så jag förstod att det inte hade gått så fort som jag hade velat. Men det gör det väl aldrig haha
 
Men det var så kul att vi 4 tjejer som ställde upp kom in i mål inom ramen av 1 minut, det var ju lite coolt! Lagtempo nästa?

Grattis till Mie som vann och Eva-Lott som tog silverplatsen !!

Nu ska jag fortsätta fokusera på skogslöpning som jag försökt göra nu då jag och Eva-Lott ska till Finland snart och köra ett Swimrun :-) Yes, ska bli så kul! Och då hon är som en gasell i skogen gäller det för mig att träna på! Ser fram emot detta jättemycket!

Ha en goe dag!