TempoCupen deltävling 1

Anneli

Då var 1:a deltävlingen avklarad i TemopCupen! 30 km Örestadstempot i Barsebäck och så jäkla glad och nöjd är jag :-)

Hade ingen aning hur jag stog mig i förhållande till de andra tjejerna i klassen Damer 40. Vet ju att dom kört många år och visste dom var riktigt bra Men jag skulle bara ha så jäkla kul och verkligen ge allt.

Packade allt på torsdag kväll och på fredag förmiddag åkte jag och min man Andreas till Båstad och det Pensionat som vi bokat. Som en liten weekend ihop och det kändes riktigt skönt att ha med honom nu så här första gången <3

Vi kom fram till, jag säger, världens mysigaste Pensionat! Helt i min stil och jag börja nästa grina när jag kom in. En tjej som i 3 år har renoverat huset invändigt och gjort sin prägel över det hela. Och så vackert!! Lär återkomma om jag åker till Båstad igen. Låg ett stenkast från havet och inte mitt i centrum utan vid kvarter Malen. Tog väl ca 20 min och gå strandvägen in till hamnen. 

 
Pensionat Neptun!
 
 
Underbara matsal!
 
Tog en liten ”lätt” tur med cykeln på fredag för att känna av allting. Och framför allt känna av vinden som var, 13 sekundmeter är ju inte att leka med. Gav mig iväg mot Torekov utan att veta, men det var bara uppför, uppför, uppför. Och när jag cyklat 5 km tänkte jag, näää, detta går ju inte, kan ju inte köra slut på låren idag haha. Så fick vända och körde tillbaka och tog en sväng åt andra hållet istället, för dumt! Och det var bra att provköra lite i vinden för jäklar vad det ryckte och slet, så bra att känna på det lite. Och då jag inte heller har min egna cykel så var det bra att ”öva” på det.
 
Imorn är det dax!
På kvällen tog vi en promenad in till hamnen och käkade en goe köttbit på Papas restaurang vilken jag kan rekommendera. Otroligt mysig miljö och trevlig personal.
Strandpromenad - kallt!
 
 
Härligt stort rum med stor balkong!
 
Tillbaka på rummet var det att lägga ordning alla grejer inför morgondagen och se till att allt är OK! Rätt gött att bara köra 3 mil och inget mer. Blir ju inte så mycket grejer som ett långt triathlon precis haha riktigt skönt måste jag säga.

Vi åt en goe frukost innan vi vid 8.30 gav oss iväg till Barsebäck. Tog väl ca 45 minuter att åka dit och min start var inte förrän 11.16 så vi hade god tid på oss. Och med sådana här tävlingar är det ju inte flera tusen folk överallt utan mindre skala och det är bekvämt. Kan parkera nära start/mål och depåområde, så praktiskt. Dessutom när det var så blåsigt och lite kallt så satt vi i bilen och värmde oss haha

Inga problem då att hämta nummerlapp och reka lite hur sträckorna såg ut och hur vindarna skulle ligga på. Det var alltså en vändbana på 15 km. Konstaterade att det skulle ta lååång tid ut, och fort tillbaka :-)

Startnr 77! 

Började värma upp ca 1 timme innan min start, i två omgångar. Först lite längre och sedan en kortare innan start. Det var ett bra upplägg som passade mig.

15 minuter innan start skulle vi vara på plats i starten och ställa upp oss. Vi startade med 1 minuts mellanrum och det var en kort startsträcka innan vi vek av mot havet och norrut.

 Redo att ge mig iväg!
 
Starten gick och jag kom iväg bra. Det var rätt så jobbiga omständigheter med 13 sekundmeter i vinden. Banan var jättefin med bra vägar och endast 1 backe egentligen att tala om. Annars lätt böljande längs med havet. Jag hade bestämt att inte ta slut i backen som kom redan efter 1,5 km, att vara smart och inte gå på fullt där men ändå tryck. Sedan höll jag ihop mycket bra ända ut till vändpunkt. Fick backa någon gång då jag kände att det gick lite för hårt. Men ner lite med pulsen och sedan la jag mig där. Var tvungen också att hålla så innibänken i styret då det ryckte och slet bra i cykeln. Fick faktiskt ont i armarna, det har jag nog inte känd förut :-)
 

Banprofil! 

Allt gick enligt plan och jag kollade inte tiden förrän jag vände hemåt. Då det var sån fruktansvärd vind ut hade jag förberett mig på att det till och med kunde ta 30 min. kanske mer. Så sneglade vid vändning och såg att jag låg på 28,50. Det var verkligen överraskande och jag blev så glad.

Körde sedan på så mycket jag bara orkade och både dreggel och framtänder visade sig :-) Det gick gött på vissa partier där vinden kom snett bakifrån och gav go skjuts. Så underbart att cykla då! Gällde bara att se till att hålla uppe samma intensitet som i motvinden. Vilket jag tycker jag fixa fint.

I mål var jag helt slut och ett helt perfekt upplägg av loppet. Kunde inte gjort mer och var otroligt nöjd med min tid 51.37 på denna banan och i denna vind.
 
Mina snittider!
 
Nu gällde det att höra hur mycket det skiljde till de andra. Och hör och häpna, jag knep en 4:e plats endast 45 sek från pallen :-) Det var riktigt roligt ju!! 
 45 sek från pallen!
 
Då detta nu var första gången och helt ny på just detta med tempocykling med "cyklister" ser jag fram emot nästa deltävling som redan är nästa lördag. Då bär det av till Arlanda och denna gång följer min mamma med mig. Vem kan jag lura med nästa gång tro? :-D
 
Innan vi åkte hem söndag förmiddag var vi ju bara tvungna i stormen att ändå åka ut till stranden och känna på sanden!
 
 Lite sommarkänsla i en bister april!

Ha en goe dag!

#1 - - norrbotten emma:

va kul med tävling =)

ha de bäst
kramiz

Svar: Ja, tävling är lite kul ibland :-) /Anneli
triea.blogg.se