Cykelpass på Wattcykel!

Anneli:

Det har varit något kopiöst trögt den senaste veckan med cykelträningen. Mina ben har inte orkat dra upp pulsen alls så jag har gett upp ett par pass. Har bara inte funkat.

Så ledsamt då jag hade ett sånt grymt pass för ca 1 vecka sedan. Trodde ju då att nu jäklar.. Jo tjenare, det måste ha tagit musten ur mig totalt. Benen har varit på gränsen till mjölksyra bara jag gått i ett par trappsteg. Och liksom trötta!

Men nu igår så hängde jag med på att köra ett spinning-pass ihop med andra i klubben 3City Triathlon. Det var på Wattcyklar och ett pass inriktat mer på typ watt, kadens etc, så det kan jag tänka mig att köra på. Annars är jag inte helt bekväm med traditionell spinning.

Och eftersom jag inte har någon MTB eller kör spinning så har jag heller inte några fräcka SPD-skor.. Jag har mina så jäkla gamla haha Hade dom när jag körde Vätternrundan första gången 2003!!!!! Och dom är så klumpiga haha. Men skit samma, dom får funka!

 Dom väger mer än min TempoHoj :-)

 

 
Wattcyklar på Älvhögsborg och Katrin Karlsson passledare!

 

Passet leddes av Katrin Karlsson och ett upplägg på 6x8 minuter med fokus på kadens och ett försök till att lägga sig runt sin tröskelwatt i varje intervall.

Kändes rätt OK på uppvärmningen och jag såg att min puls steg fint nästan direkt. Jippie tänkte jag, äntligen kanske jag kan ösa på lite.

Och det gick faktiskt rätt bra. Jag delade upp mina intervaller i 2 kan man säga där jag körde lite hårdare sista 4 minuterna. Ändrade inte motstånd utan ökade kadensen. Riktigt bra gick det, gött!

Och nu 1 dag efteråt så känner jag mig inte alls så trött i benen som jag gjort i veckan. Och hoppas på att nästa pass ska funka. Är ju lite jobbigt om det ska ta en hel veckas återhämtning efter en haft ett grymt pass.

Mitt nästa pass är tänkt imorgon tisdag. Har inte fått upplägget ännu av min egna coach Andreas så jag vet inte i nuläget vad det blir för nåt :)

Ikväll blir det att vara instruktör för ett stort Tjejgäng som jag nu ska ha 12 veckor framöver. Alla pass ska vara utomhus och det är fokus på funktionell träning+löpning. Det ska bli jättekul att bygga upp passen dessa veckor.

Ha en goe dag!