TempoCupen Deltävling 3

Anneli:
 
Svanesund TempoCupen 20 km: 3 deltävlingen för mig i Cupen och skönt att det var för en gång skull i närheten :-) Banan var rätt svår (270 höjdmeter) och vi hade fått extra mail från juryn att vi får tidstillägg om vi genar någonstans etc. Bra dom gör så, för vem vill i en kurva fronta med en bil eller en annan cyklist! Nä, sitt upp o bromsa gäller då. Hur som helst var vädret kanon och omständigheter bra.
 
Mamma min ständiga supporter :-)
 
Mätte in cykeln och fick godkänt. Hade mamma med mig och vi tog det lugnt och drack lite kaffe innan. 1 timme innan start började jag värma upp, ca 20 min kör jag då i jämt tryck utan att blir direkt trött. Vilar sedan och fixar mig tävlingsklar och ger mig ut igen på mer pulsökande uppvärmning. Minst 4 st hårda igångdrag som ska göra att pulsen går upp.
 
 
Startklar!
 
Sedan till start! Starten var i svagt medlut vilket är rätt skönt att ha och fick en bra start! Och upp med pulsen... kör bara. Vägen var helt ok men kuperad och knixig, himla kul tycker jag :-) Nu var det bara ösa på, 1 mil - vända - 1 mil hem. Grymma Therese starta 1 min bakom mig och jag skulle göra allt för att hålla henne där.. (Hon körde om mig i Danmark) men det är inte lätt, hon är snabb. Hade också eget sikte på en tjej som startade 1.30 framför mig, i damer 30 men jag gillar se en rygg hehe.

Körde på hårt och det är verkligen tortyr... vid vändning ser jag Therese.. jo, hon har nog kommit liiiite närmare, men inte så mycket ändå. YES, tänkte jag... Ser samtidigt tjejen framför mig. OJ har jag cyklat ikapp henne, ja inte riktigt än då, men det där var ju kul att känna.

Går på allt jag har, finns inget mer att hämta - kör som vi blivit tillsagda i de svåra passagen och ligger nära kanten och sitter upp, småbromsar för att vara beredd. Funkade jättebra och tycker de andra skötte det bra också.

Vid 15 km ungefär har fortfarande inte Therese kommit ikapp men jag kör ikapp tjejen framför mig.. Jösses, undra om det har hänt förut :-) Så roligt!

Försöker allt jag har att hålla upp farten men herregud, ibland känns det verkligen som det står still..

Ser nu att jag bara har 1 km kvar och det är rätt platt in på målrakan och där vet jag att jag kan köra fort. Nu ska hon väl ändå inte komma om mig tänkte jag haha

Ser målet och ger allt!!!! Passerar mållinjen - Var är Therese? Rullar lite lätt åt sidan - är helt slut - hänger över styret - Och där kommer hon "säger - Bra kört Anneli" . Men jag känner att hon nog var för nära, hade inte gått 1 minut.. Kollar min tid.. ja, fasen vad nöjd jag är och jag har gett ALLT!
 
Nöjd men mör efter racet!
 

Prisutdelningen är direkt och jag hör speakern... "- Och Anneli Hilmersson tog 2:a platsen 25 sekunder bakom Therese Ljungström... "

 2:a plats - Sträcka 20 km Tid 33.48!
 

MEN så glad är jag.. SuperRace verkligen!! Kramar om Therese och vi tjötar lite.. Vi ses ju igen snart, på lördag då sista racet är :-) Och gör jag ett lika bra race då, så tar jag 3:e platsen totalt i Cupen!

Hem och ladda 1 vecka nu då :-)
 
Alla foto: Privat
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Bra jobbat!!

Svar: Tack :-) /Anneli
triea.blogg.se