Äntligen simträning igen :)

Eva-Lott:
 
Så gött det var att få komma till bassängen och simma lite. Jag har vilat från simmet i 3 veckor eftersom jag har haft behandling i höger överarm då jag får smärta i vissa rörelser.
 
Det kom smygande i höstas och jag tänkte att det försvinner. Men det blev värre så jag provade med voltaren gel och även tabletter. Men blev ingen större förändring, och när jag var på massage hos Anna på Hudlyftet sa hon att det är bra om jag kollar upp det så det inte blir kroniskt. Då sökte jag upp City Sjukgymnastik. 
 
I tre veckor har jag kört 2 behandlingar i veckan med ström och de sista 3 behandlingarna inledde vi först med ultraljud oxå. Jag fick inte utföra någon träning där jag kände smärta varav att jag var tvungen att stå över simmet för efter jag gjort själva draget i crawl och skulle tillbaka med armen då kom smärtan men åka skidor i Långberget i flera dagar var inga problem alls haha... 
 
Ytterligare en 20 minutare ;)
Foto: Privat
 
 
Nu efter sista behandlingen så skulle jag börja träna igen som vanligt med belasting för att se om det släpper. Märker jag att det inte blir bättre efter 2-3 veckor så är det nog en magnetröntgen som måste göras för att se vad det är. Han trodde i början när jag var där att det kunde vara så att utrymmet i axelhålan var snävt som gör att när jag vevar med armen går smärtan ned i armen men nu det sista var han nog mer inne på att det var mer en muskelbristning likt en gubbvad. Hoppas då mer på det senare typ!!!
 
Har idag simmat som vanligt utan problem och känner inte heller att det är värre. Så jag kör på nu och hoppas hoppas på att det kan släppa...
 
Goe lördag kväll på er