Åsklöpet 2016!

Eva-Lott:
 

I tisdags så var det Åsklöpet i Åsaka. En tävling som arrangeras av Åsevi IP. Denna tävling ingår även i den interna Joggingserie vi har på jobbet. En bana på 6 km som är perfekt att köra som ett fartpass och se hur formen är inför tävlingssäsongen i triathlon.

Tog mig ut på racern, så då fick jag cyklat lite också och dessutom någorlunda uppvärmd inför loppet. När starten gick lade jag mig bakom en annan tjej och hoppades på att hon inte skulle dra iväg för snabbt. Jag ville inte öppna för hårt. Har nämligen en tendens till att göra det och sen är jag helt slut haha….

Vi öppnade på 4.20 tempo och det kändes helt ok. Gick om henne efter en kilometer och ökade visst farten till 4.15 tempo på nästa kilometer men det kändes helt ok att hålla det. När jag sprungit ca 3.5 km började det ta emot och jag fick verkligen bita ihop, ville ju inte bli omsprungen haha….. Var inte riktigt säker på heller om det var någon tjej före mig men gissade på att det inte var det då jag bara såg några killar lite längre fram.

Jag kom in som första dam på tiden 26.18, hade ett snitt på 4.23, är så sjukt grymt nöjd att jag fixade det. Bara slängde mig på rygg i gräset vid målgång och en minut senare kom den andra tjejen in och slängde sig på rygg bredvid mig haha…  Vi var helt slut :-) Hon sa det att när jag gick om henne så tappade hon orken, tyckte det var jobbigt men sen såg hon att jag gick om en kille framför också då kändes det lite bättre och var väl ok då hehe…. För roligt hur man styrs så av dessa tankar som far runt i skallen, kan känna igen mig i det ;)

Detta var ett bra kvitto på löparformen och det känns bra inför säsongen. Har dock ingen aning om hur min cykelform är men det får jag ju snart veta ;)

Foto: Privat
 

Goe torsdag