Inte så livat här!

Anneli
 
Alltså, det är ju inte så livat här på bloggen precis just nu. Det kan vi ju alla konstatera i alla fall. Det blir så ibland av olika anledningar såklart och det är ju synd givetvis. Men så är det ju bara helt enkelt.
 
För min egna del så har jag tagit det väldigt lugnt hela hösten egentligen när det gäller träning. Har varit sparsamt vilket har varit mitt egna val och väldigt skönt. Tränar lite löpning i skogen och ibland hoppat upp på trainern.
 
Kvalitet att bara jogga utan någon press!
 
 Styrka/Stabilitet kör jag 1 gång varje vecka vilket jag gjort i många år nu. Simma gör jag inte alls och har inte gjort på länge då jag fokuserat på cykel.
 
Varje onsdag morgon=Styrka/Stabilitet på Active AB
 
Har vid några tillfällen i höst försökt formera mig att få in lite mer planerade pass och främst då på cykeln, men inte lyckats helt och hållet med det. Flera saker har kommit före som jag hellre valt att göra. Typ bara vara, om ni fattar vad jag menar. Ingen press på träning, ingen press att varje dag behöva köra nåt pass, inget hets... bla bla SÅ himla skönt! Allt går ju inte ut på att en måste träna varje dag!
 
Lite cykelträning i förrådet då och då!
 
Har ägnat mig åt andra saker helt enkelt eller inte gjort någonting över huvudtaget. Visst har jag saker att göra och ibland hopar det sig men jag tar det med ro!
 
Mycket tid lägger jag på mitt egna företag där jag främst sysslar med massage. Jag utbildade mig till friskvårdsmassör våren 2017 och har nu byggt upp så jag masserar varannan fredag. Har tjänstledigt 20% och då passar jag på att jobba med mitt egna! Verkligen givande och stärkande på alla sätt och vis. Har lärt mig så otroligt mycket nya saker under året som jag gläds åt. Allt har med mitt intresse för hälsa att göra. Massage, funktionell träning, anatomi, akuta skador, tejpning - ja sånt där roligt :-)
 
Behandlingsrummet där jag håller till och masserar - På Active AB!
 
Men om jag nu under nästa år fortsätta med köra cykel så behöver jag ju snart öka lite här känner jag med träningen för det. I alla fall lite grann. Fast jag har inte haft någon lust till men känner att lusten kanske är på väg att infinna sig lite. Det känns så nu. Därför ska jag nog sätta mig ner här vid jul med min man, tillika stöttande coach, och göra upp nån typ av strategi. Kan ju vara lite svårt bara då jag inte helt klart har bestämt mig för hur jag vill ha det inför nästa år. Det lutar ju åt cykel, men i vilken form och vilka tävlingar har jag inte tänkt klart med ännu. Men det löser sig!
 
Med tanke på året som gått och hur bra det verkligen gick med tempocyklingen så är det klart att det lutar ditåt. Har även börjat tänka lite på linjelopp också. Ja vi får se hur det blir. Krävs eventuellt en ny linjehoj då och då blir det investeringar. Tja, vi får se. Till och börja med måste jag kränga min Shiv tempohoj för att köpa en hoj som är UCI-godkänd för cykeltävlingar. Kan ju inte hålla på att låna min kompis (Maggan) cykel hela tiden :-)
 
Hur som helst så är det snart Jul och jag kommer ha lite ledigt i mellandagarna. Kommer "knö" in några massager mitt i veckan men det är bara kul och givande på alla sätt.
 
Kommer nog snart på vad och hur år 2018 ska se ut för mig :-) Men som sagt, ingen brådska, det ordnar sig :-) Vill framför allt att det ska vara som det står i rubriken på bloggen "Det ska va sköj"!
 
GOD JUL PÅ ER!