3City Triathlon Sim Camp #1

Anneli:
 
I helgen som gick så hade triathlonklubben här i Trollhättan ett SimCamp. Första av 3 stycken som kommer gå av stapeln i vår.
 
Hua, det var länge sedan - hur gör jag? Kommer jag ens ihåg?
 
Jag som inte simmat i höst/vinter tänkte att det vore ju roligt att vara med på. Främst nu när jag inte träffar dom andra i den klubben så ofta så var ju detta ett bra tillfälle. Och sedan givetvis att få simma lite då. Och få bra tips såklart.
 
Eva-Lott var också med denna helgen vilket var kul!
 
Helgen startade på fredagen där vi körde lite teknik och sedan lite längre serier. I klubben har vi personer som varit simmare och som kan jättemycket. Framför allt så ser dom ju tekniker på ett helt annat sätt. Och denna helgen var Magnus Hallqvist inkallad som Coach. Han syster var också med och gav lite feedback.
 
Jag måste säga att det kändes väldigt bra i simmet. Blev nästan lite förvånad över det. Nu körde vi ju bara korta serier och det var vila mellan varje och lite stanna upp och prata, då gick det bra.
 
Coacherna hann i princip kolla igenom alla deltagare och alla fick nog någon typ av tips att tänka på. Själv fick jag tipset om min vänstra arm som låg alldeles för långt ut. Så detta fick jag med mig och tänkte sedan på hela tiden. Och till slut kändes det riktigt bra måste jag säga. Inte det att det går fort eller så, utan mer att känslan var bra.
 
Ca 2,5 km rev vi av på fredagen och pass nr2 startade kl 11.00 på lördagen. Vi blev alla filmade både under och över vattenytan. Ja, detta är ju riktigt bra måste jag säga, att liksom se det själv hur det ser ut.
 
Coach Magnus ger lite tips innan vi ska ut i bassängen!
 
Efter 3 km i vattnet hade vi break för lunch och då Magnus gick igenom alla filmer och visade på tips och hur det inte ska se ut, och hur det ska se ut. Det är mycket lättare att se "felet" när någon säger vad en ska titta på.
 
Var klockrent det han gick igenom och så otroligt nyttigt. Alla filmer kan vi nu i efterhand kika på och se detaljer, himla bra!
 
Lunch + filmtajm
 
Efter lunchen hade vi ett pass till på ca 3 km och efter detta passet var jag riktigt mör i kroppen. Var ju det redan efter första passet idag :-) Men av någon konstig anledning orkade jag hela dagen ut. Kändes såklart i slutet men kunde ändå köra på rätt bra. 
 
Kallt i badhus ju!
 
Att sedan på kvällen känna att min ena axel var väldigt ansträngd var ju inte så konstigt. Att gå från 0km till köra 8,5 km på 2 dagar bör kännas. Så jag skippade faktiskt söndagens pass så jag inte skulle dra på mig något dumt. Och jag är supernöjd över att fixa det så bra som jag gjorde så det spelade verkligen inte någon roll.
 
Nu ska jag bara fundera på hur jag förvaltar detta :-D Borde ju simma 1 gång i veckan nu. Ja, jag kanske försöker göra det. Klubben kör träning tisdag & lördag, så jag kanske kan hänga på lördagar. Så kan jag underhålla det lite bara.
 
Ha en goe dag!