Tuffar på!

Anneli

Oj, veckorna flyger iväg här ju och min träning är just nu väldigt blandad. Har ju till och med simmat lite vilket har varit lite kul.

Jag kör lite löpning nån gång i veckan utöver den löpning jag får när jag är passledare på Active. En grupp tjejer som jag har där och vi är alltid ute då jag kör blandat löpning och styrka.

Min egna styrke- & stabilitetsträning brukar jag få på onsdagar och ibland även fredagar. Dessa pass är så guld värda då detta är något jag inte kan göra hemma.

 
Rätt svettig blir en i alla fall - Mitt pannavtryck :-)
 
Cyklingen blir på trainer då jag inte är en utevintercyklist och dessa pass prioriterar jag ju lite. Kör också med Cykelklubben Wänershof på onsdag kvällar på Monark testcyklar. Dessa är väl inte min favorit då jag inte får till sittställningen alls så det känns mest obekvämt faktiskt. Men passen brukar vara bra och det är kul att köra med andra i klubben. Längtar till vi gör dessa pass ute, då blir det lättare. Dels för att jag då får ha min egna hoj och dels att passen då är på olika ställen och en behöver inte varje gång ta sig till Vänersborg.
 
I förrådet tillbringar jag mina trainerpass!
 
Förra veckan också var jag och Maggan ute och sprang i skogen. Vi hade väldigt bråttom då vi skulle på Styrelsemöte för CKW så vi drog på. Det var en del snö i skogen och det är ju så då att en inte ser riktigt vart foten sätts ner. Jodå, jag satte ju ner min vänstra fot i en håla och var såååå nära att stuka den rejält. Men jag ”räddade” situationer med att hiva mig åt andra hållet vilket gjorde att jag drog i låret så innibänken i nåt! Rot, sten, ja eller nåt!
 
Maggan och jag med isflätorna :-)

Var nöjd över att klarat foten men kände ganska snart att nog slog jag i låret :-) Vi fortsatte dock lite tills Maggan också gjorde en go vurpa på ren is och då bestämde vi oss för att ta oss ur skogen och ut på elljusspåret istället. Klokt val! Och där kunde vi köra på i högre tempo också, ja i alla fall för mig hehe, vi hade ju lite bråttom.

Ja, som sagt, klarade foten, vi kom i tid till mötet -  men fick en go lårkaka :-)

 Så veckorna tuffar på och det känns bra. Är rätt flexibel och kan prioritera om ganska lätt. Slår inte knut på mig om det inte blir som tänkt vilket är helt skönt. Dessutom om jag inte känner mig helt 100 så har jag nu blivit så mogen ;-) att det inte är jobbigt att styra bort ett pass. Det är ju ändå inte hela världen! Det ska ju vara sköj!

Ha en goe dag nu alla!