Stora målet 2018

Eva-Lott:
 
Ja de flesta har kanske hört att i år är mitt stora mål ett VM i Sydafrika, en halv Ironman den 1 september. Så planen nu blir mot det målet men på vägen så hittar jag givetvis på lite andra roliga tävlingar. Det behöver inte alls vara triathlon utan kan vara ren löpning eller Swimrun. Har tittat in lite på Svenska Cupen i Triathlon så någon tävling där blir det också.
 
Har varit en bra höst med lite lugnare och skadefri träning, fast jag måste säga det att herregud vad segt det var att komma igång med löpningen. Tog lååååång tid innan jag kände den där goa känslan i passen men till slut släppte det. Tanken är att jag drar igång snart med lite mer styrda träningspass från Activitus framförallt på cykel. När det gäller löpningen försöker jag nog göra så att jag hänger med på 3CT:s onsdagsintervaller som Patric håller i och sedan ett eget distanspass på helgen. 
 
Tyvärr så har jag en hälsena som gör lite ont, inte mycket men på senaste intervallpasset i onsdags så fick jag mer känningar. Jag får ta det lite lugnare ett tag och avstå löpningen. Vill inte äventyra något nu, allra helst med tanke på kommande tävling med Anneli, Bocksten Trailrun den 27 januari i Varberg. 
 
Så igår var jag en heldag med Johan i skogen där vi röjde, det blev till att dra stockar och skicka iväg ris varefter han fällde träden haha sicken grym bra träning. 
 
Lite suddig bild, måste ju bero på att jag drar med full fart haha
Foto: Privat 
 
Tog allt ett pass efter  på trainern också men alltså det är helt underbart att vara ute så en hel dag. Mera sånt är inte dumt :)