Edsvidsleden 2018

Eva-Lott:
 
I söndags så var det Edsvidsleden ett terränglopp på en underbar vandringsled i Trollhättan. I år var det dessutom 10-års jubileum. Jag tittade i min logg på Funbeat och såg att jag varit med 6 gånger av de 10 åren. Aktiv Öresjö är ett grymt gäng som ordnar med denna tävling och hela arrangemanget, i år också med flera vätskestationer utefter banan.
 
 
Många 3CT:are med :)
 
 
Information inför loppet
Foto: Kristian Savolainen
 
Det var underbart väder stor sol, kallt men ingen vind. Dock så var mestadels av banan isig tyvärr. Jag som i min enfald trodde att det bara skulle vara vissa partier som var isiga valde givetvis inte mina dubbskor. Anledningen till det är att jag får så ont i fötterna med dem om jag springer mycket på asfalt, som det är i Strömslund men nu med facit i hand så var det helt FEL val....GRRRRRRRR.... jaja
 
Paus vid Öresjövägen, så skönt haha
Foto: Lennart Peterson
 
 
Det började med en vurpa efter att vi kommit upp för första backen. Det gick bra men sen kom jag nästan inte ner för backen och så fortsatte hela loppet. Kämpa uppför backarna med att hitta fäste vid sidan av spåret, springa på tårna på platten, hitta alternativa vägar nerför backarna med att ta tag i träd som hjälp så jag inte halka ner hahaha.... Vurpa nummer två kom efter nyckelberget på väg ner mot Hjärtumsvägen och där sen blev jag rädd och än mer stelare i min löpning. När jag hade några kilometer kvar började jag känna av i mina knän, tror det var en kombination av kyla, spänning och sicksack löpningen. Idag onsdag har jag fortfarande ont i mina knän :( Har stretchat lår och smörjt med allt möjligt, är något bättre så det går åt rätt håll men har fått ställa in både trainer och stabilitetspass tyvärr.
 
ÄNTLIGEN målgång!!!
Foto: Lennart Peterson
 
 
Jag kom i mål på 1.42 ungefär och var glad att jag kom i mål överhuvudtaget haha... blev nyfiken på vad jag faktiskt gjort på den banan tidigare så jag fick raskt leta in på tidigare resultat och såg att jag legat på tider mellan 01:24:00 och 01:34:00 men då var det dock bättre underlag och jag bättre tränad men ändå haha...
 
Grymma Nina blev 2:a i damklassen på 01:15:53
Foto: Kristian Savolainen
 
Goe Lill-lördag hihi