Tempo KM med Cykelklubben CKW

Anneli

 Lite cyklister före start

Så vågade jag mig på att köra Tempo KM med cykelklubben Wänershof.

Lite kyligt och orkanvindar stod som värd denna kväll!

Från början var det tänkt att köra 30 km men det blev nedkortat pga en prolog skulle köras och det drog ut på tiden.

Och inte mig emot då det var nåt fruktansvärt i vinden.

Själva banan var knixig i starten för att sedan komma ut på gamla 44’an mot Uddevalla. Där fick jag bekänna färg och verkligen ta i. Jag hade svårt att komma upp i några farter alls, bara att mala på så gott det gick. Vid vändpunkten 8,1 km bort var jag rejält slut, secklet hängde, hua!

17 minuter tog det för mig att ta sig till vändpunk, då förstår ni!

Hur som helst var det gott att få vända hemåt och få vinden i rygg och sidan. Idag hade jag lånat Andreas disk så det gjorde gott i sidvinden, kändes jättebra!

13 minuter tog tillbakavägen så det var ju rejäl skillnad på den korta sträcka, haha. Det gick gött ibland!

Än så länge vet jag inte hur jag placerade mig. En tjej körde jag förbi och en tjej körde förbi mig. Sedan har jag ingen koll. Var några tjejer till. Kan vara lite kul att se hur långt efter cyklisterna jag är. Får hålla utkik på Wänershof hemsida och hoppas de lägger ut resultaten snart.

Min sluttid blev 30.35 ungefär på 16,2 km. Hade nog velat haft lite bättre snittfart som slutade på 31,6. Men jag är supernöjd ändå. Jag tog ut mig rejält så jag kunde nog inte gjort så mycket mer. Och då får jag vara nöjd!

Och jäklar vad jag tyckte det var kul!

Ha en goe dag