Långberget

Eva-Lott:
 
I förra helgen var jag till Långberget. Denna resa arrangeras varje år av Skidsektion på GKN. Så grymt kul att åka med och riktigt bra träning, bara att få vara ute en hel helg och njuta av tystnaden, lugnet och sån tur vi hade i år med vädret. Var kanonfint väder både på fredagen och lördagen med en stor sol och runt nollan. 
 
Vi kom upp på torsdagen, jag, Maggan, Markus N och Nina delade stuga. Vi hann med ett teknikpass plus en sväng på 5:an efter innan det var dags att fixa med lite käk. På teknikpasset tränade vi på att diagonala. Perfekt att få dessa pass, kör inte skidor så ofta, så det är grymt bra att repetera dessa övningar. Körde teknik även på fredag och lördag, där det blev stakning på fredag och så avslutade vi med att träna på att ta svängar på söndagen. Vi körde då i slalombacken, lärde oss trampa runt och saxa upp i backe, sedan lite slalom mellan koner.... alltså detta är inte helt lätt med dessa smala skidor haha gött vi kämpa allihopa.
 
Här vid 10 km stannade vi varje gång och bara njöt eller tog en slurk saft :)
 
 
Så här underbart hade vi det.
 
Höjdpunkterna under helgen var allt de goa passen vi tog när vi gav oss ut på Vasabanan :) 
 
 
Grymt ställe vi stannade på i Trollskogen :)
Första passet ut på Vasabanan.
 
Jag o Maggan gav oss även ut på lördagen på Vasabanan, 
men det där med Selfie gick sådär haha
 
Var lika bra o ta kort på våra skuggor istället haha Långa ben i Långberget ;)
 
Goe söndag på er
 

Tungt Morgonpass!

Anneli:

Jodå, onsdag morgon kör vi som vanligt ett pass på Active AB här i Trollhättan. Just nu är vi inne i en tyngre period med fokus på styrka så armarna är lite sega just nu.

Min högra axel är inte helt återställd ännu men kunde göra lite mer idag än förra veckan. Jag har ju åkt på inklämningssyndrom (Impingement). Och det är alltså helt enkelt vävnader i axeln som är klämda. Ett ganska segt och långdraget bekymmer men kör mina rehabövningar varje dag. Och det är något bättre nu men det är inte borta.

Hur som helst så kan jag köra det mesta vad gäller träning. Men får skippa det som känns helt enkelt. Och det går ju alltid att göra en annan övning om det är så :-)

På dagens pass körde vi 4 varv med styrka. 4 stationer plus 5 armhävningar efter varje moment. Här kunde jag inte göra helt riktiga armhävningar, kunde inte gå ner ända till golvet, men till hälften funkade det. Ja typ så får jag göra när det känns i axeln. Bara att göra det som går och smärtan styr vad jag kan göra.

Men som vanligt ett gött pass och efteråt kör vi lite kaffe och stretch. Är så mysigt att bara kunna avsluta så.

 
Maggan & Ulle Stretchar Lite - Fast Olika :-)
 
 
Eva-Lott stretchar ryggen eller nåt :-)
 
Dagens Kaffe"rep"!
 
Ha en goe dag!
 

Cykelpass på Wattcykel!

Anneli:

Det har varit något kopiöst trögt den senaste veckan med cykelträningen. Mina ben har inte orkat dra upp pulsen alls så jag har gett upp ett par pass. Har bara inte funkat.

Så ledsamt då jag hade ett sånt grymt pass för ca 1 vecka sedan. Trodde ju då att nu jäklar.. Jo tjenare, det måste ha tagit musten ur mig totalt. Benen har varit på gränsen till mjölksyra bara jag gått i ett par trappsteg. Och liksom trötta!

Men nu igår så hängde jag med på att köra ett spinning-pass ihop med andra i klubben 3City Triathlon. Det var på Wattcyklar och ett pass inriktat mer på typ watt, kadens etc, så det kan jag tänka mig att köra på. Annars är jag inte helt bekväm med traditionell spinning.

Och eftersom jag inte har någon MTB eller kör spinning så har jag heller inte några fräcka SPD-skor.. Jag har mina så jäkla gamla haha Hade dom när jag körde Vätternrundan första gången 2003!!!!! Och dom är så klumpiga haha. Men skit samma, dom får funka!

 Dom väger mer än min TempoHoj :-)

 

 
Wattcyklar på Älvhögsborg och Katrin Karlsson passledare!

 

Passet leddes av Katrin Karlsson och ett upplägg på 6x8 minuter med fokus på kadens och ett försök till att lägga sig runt sin tröskelwatt i varje intervall.

Kändes rätt OK på uppvärmningen och jag såg att min puls steg fint nästan direkt. Jippie tänkte jag, äntligen kanske jag kan ösa på lite.

Och det gick faktiskt rätt bra. Jag delade upp mina intervaller i 2 kan man säga där jag körde lite hårdare sista 4 minuterna. Ändrade inte motstånd utan ökade kadensen. Riktigt bra gick det, gött!

Och nu 1 dag efteråt så känner jag mig inte alls så trött i benen som jag gjort i veckan. Och hoppas på att nästa pass ska funka. Är ju lite jobbigt om det ska ta en hel veckas återhämtning efter en haft ett grymt pass.

Mitt nästa pass är tänkt imorgon tisdag. Har inte fått upplägget ännu av min egna coach Andreas så jag vet inte i nuläget vad det blir för nåt :)

Ikväll blir det att vara instruktör för ett stort Tjejgäng som jag nu ska ha 12 veckor framöver. Alla pass ska vara utomhus och det är fokus på funktionell träning+löpning. Det ska bli jättekul att bygga upp passen dessa veckor.

Ha en goe dag!

Visa fler inlägg