Ändrar Tema!

Håller precis på att kolla ett annat Tema till Bloggen. Ifall ni undrar vad som händer :-)
 
Tyckte det var lite kul att ändra lite. Så nu ser bloggen lite annorlunda ut och hoppas bara det ska vara till fördel. 
 
Kategorierna syns nu lite tydligare och det var ett av våra syften att vi bytte.
 
Så nu kör vi med denna layouten ett tag :-)
 
Ha en bra dag!
 
Tri E&A

Planen klar!

Anneli:

Morgonens stabilitetspass gick bra att vara med på. Kunde vara med på alla övningar så gott som, det var bara uppvärmningen som var i form av boxing som inte funkade. Så jag körde cykel då istället.

Det är ju bara vaden som är skadad, resten av kroppen funkar fint så det är bara att köra det som går.

Efter passet så kollade Mathias på vaden och gav mig ett rehab-schema att följa. Plus att han förklarade lite hur det funkar. Och han tyckte vaden kändes väldigt bra trots det bara är 3 dagar sedan det hände och det var ju skönt att höra. Tror att det gjorde mycket att jag fick tryck inom ett par minuter då det hände. Läste lite om det och det kan göra flera veckor i rehab om bristningen blir tilltryckt direkt.

 
Passade på att dricka lite kaffe och mysa efter passet med Maggan & Ulle!
Foto: Privat
 
 Tennissteg/Gubbvad alltså - Muskelbristning - Mitt Rehabschema från Mathias!
Foto: Privat

Så min plan är ingen löpning alls på 2 veckor. Successivt öka tåhäv och gärna använda en foamroller och försiktigt ”massera” vaden. Cyklingen får jag känna lite själv hur det känns och låter smärtan bestämma där. Och simning ska nog funka om jag kör med dolme och inga direkta frånskjut. Ska vara försiktig med stretch nu i början men kommer lägga in det senare. Räknar med vara i full gång om 4 veckor.

Ja så ser planen ut och det ska väl gå bra. Blir mycket överkroppsträning nu då och det är ju aldrig fel :-)

Här ser Mathias även över Tommy Foldens hälsena!
Foto: Privat

Ha en goe dag!

No more Off-season...

Eva-Lott:
 
...nu är den över :) Fast igång har jag ju dock varit ändå men varit mer stabilitetsträning, väldigt lite löpning o cykling. Igår drog jag igång med det triathlonprogram som jag fick ifrån Aktivitus. Tänker inte att jag ska följa det slaviskt som sist men försöka förhålla mig någorlunda till det. 
 
Körde ett så kallat G2D pass som egentligen är grundläggande distansträning anpassat för utomhuscykling. Men om man kör inomhus så ersätter man med EB (Tröskelträning/tempoträning) 3x20 min plus ett halvt KI-pass, översatt till 20 min EB, 5 min vila, 20 min EB, 5 min vila, 20 min EB, 5 min vila, 4 min hårt, 3 min lugnt, 4 min hårt, 10 min lugnt. 
 
Kändes gött att komma igång igen och inta pappas källare med brorsans snygga väggmålning haha..... 
 
 
 
Innan jag tog dit racer o trainer bytte jag till trainerdäcket och hade en storrengörning på kassetten och kedjan hemma i köket. Jäklar vad det var smutsigt, har rejält slarvat kan man säga, fy på dig Eva-Lott. Jaja sånt är det men ska nog byta ut prylarna nu i vår, var länge sen jag bytte. Har blivit mest fokkus på tempon det sista men måste ju ha en bra racer till Butlers :) 
 
Ha en go mellandagstisdag :)
 
Visa fler inlägg