Börjat simma igen!

Anneli

Så har jag äntligen börjat att simma lite lätt igen. Har gått väldigt lång tid nu och jag vill ha simmat några gånger innan vårat träningsläger som klubben har nästa helg.

Då tänkte jag att det vore nog inte så dumt att ta till en ”coach” några gånger nu när det var länge sen jag simmade och säkert är väldigt mottaglig för tips för att förbättra mitt sim. Är ju så lätt att hamna i mönster som är svårt att vänja sig av med.

Jo, och i klubben finns det flera goda simmare som kan hjälpa till med små detaljer. Så jag frågade Sanna Kårebrand om hon kunde hjälpa mig några gånger och kika. Främst på mina armtag, det är väl det som jag vill koncentrera mig mest på.

 Sanna & Jag efter ett teknikpass!
Foto: Privat

2 gånger har nu Sanna hjälpt mig och det har verkligen känts bra. Jobbar mycket med min vänsterarm och redan efter dessa gånger har det blivit mycket bättre! Får nu försöka att snart igen få till ett simpass så jag hänger i där jag senast slutade. Förmodligen redan imorgon då det är min lediga dag!

Ikväll blir det kanske en tur i skogen.

Ha en goe dag!