3City Triathlons Tempo KM 20 km 2015

Eva-Lott:
 
Igår var det dags för klubbens andra klubbmästerskap i form av cykel 20 km. Bansträckningen var på 44:an 1 mil ut och tillbaka med start vid trestadsområdet. Vi samlades för med våra tempohojar vid Mio möbler kl 18.00 och fick information och starttider av Johan Andersson sedan tog vi oss ut till banan ihop.
 
 
Samling vid Mio möbler
Foto: Lennart Peterson
 
 
Det var 30 sekunder mellan varje startande och Andreas Hilmersson hjälpte till med att hålla i cykeln så vi kunde starta fastspända. Var nog mest nervös för det momentet haha….
 
Andreas håller i vid starten :-)
Foto: Lennart Peterson
 

Kom iväg bra och det kändes helt ok, tyckte jag kunde trycka på från start. Veronica startade 30 sekunder före mig så nu skulle jag jaga tänkte jag haha… När jag närmade mig vändpunkten började det ta emot, blev segare och segare i benen. Mötte Veronica och tror jag var ungefär på samma avstånd som i starten. Efter jag själv gjort min vändning fick jag börja slita rejält. Mie som startade före Veronica hade jag tagit in på men märkte att jag inte längre gjorde det. Orkade inte längre trycka på som i början. När det var några kilometer kvar så fick jag lite krafter tillbaka och körde om Mie som svarade med att köra om mig igen men jag tryckte på lite till och kom om och iväg… fan också hör jag bakom mig haha… hon är för rolig. Hon berättade sen att hon försökte hålla oss bakom så länge som möjligt :-)

På väg ut fortfarande pigga ben
Foto: Hans Edh
 

 

Jag kom in som 2:a dam på tiden 36:36 är väldigt nöjd med det i och med hur jobbigt jag hade det tillbaka efter vändpunkten.

 

Målgången var helt slut haha
Foto: Lennart Peterson
 

Veronica tog åter Klubbmästartiteln på tiden 35:47, jag blev 2:a och Mie blev 3:a, precis samma som i KM för Open Water haha…. På herrsidan så blev Erik Olsson Klubbmästare på tiden 30:24, Marcus Sandh 2:a och Torbjörn Claesson 3:a

 

Jag 2:a, Veronica 1:a och Mie 3:a
 
 
Torbjörn 3:a, Erik 1:a och Marcus 2:a
Foto: Lennart Peterson
 
Haha... lite tripp, trapp, trull på vinnarbilderna :-)

Idag så är det KM i löpning 6 km på Knorren, får se hur mycket benen orkar med det ;)

Goe dag