Öloppet 2016!

Eva-Lott:
 
Tyvärr så var det så tråkigt att jag på natten innan vaknade och kände mig lite dålig i halsen. Tänkte det går över, somnar om för att vakna igen några timmar senare och då hade det blivit så mycket värre. Fick gå upp och ta en värktablett, somnade om igen men blev snart väckt av Anneli för jag snarkade så :( hade blivit gör tät i näsan oxå. Jaja inte mycket att göra än att ställa in för min del. Anneli kollade lite på deras hemsida om det fanns någon i hennes situation men bestämde sig för att inte köra ändå. 
 
Det var så tråkigt o snopet för den delen, bara tvärkom sådär utan förkänningar kvällen före. Redan på fredagen tog vi oss till Saltholmen i en bil som vi fått låna ifrån ANA Motorcentrum som är så snälla och ställer upp för oss. Sedan blev det skärgårdsbåten ut till Styrsö, där vi stötte på de andra, Ulrika, Maggan och Tommy F. Fredrik Green anslöt senare på kvällen. Alla bodde vi hos Helena o Lars Freudenthal som är så grymt snälla och goa och tar emot oss, de verkligen tar hand om oss.  
 
Vi gick en liten rekasväng, kollade in simbanan och planerade, kände in känslan ja ni vet vad jag menar.. ..laddar lite mentalt sådär :-)
 
 
Underbar kväll  
 
Ingen bra plats för svanarna med sina ungar imorgon ;)
Foto: Privat
 
 
Tävlingsdagen då.....ja det vara bara och gå runt där peppa de andra, försöka och inte bli deppig men det var svårt. Så tokigt också när det är lagtävling och Anneli blir drabbad, tyvärr inte mycket att göra något åt :-(
 
 
Simstarten
Foto: Privat
 
 
Vi kollade in simstarten klockan 10.00 sedan tog vi nästa färja hem som gick kl 11.00. Anneli körde mig direkt till jourcentralen på Källstorp eftersom jag aldrig kom fram på telefon. Behöver ha ett läkarintyg så vi kan få tillbaka startavgiften på min försäkring startklar. 
 
Har under veckan varit sjukskriven, kurerat mig, ätit, sovit, knaprat vitaminer, måste bli frisk fort. Ska köra IM i Kalmar den 20 augusti. Mitt i veckan var jag så hes så jag knappt kunde prata haha.... Nu mår jag mycket mycket bättre, fortfarande lite matt, snorig och aningen hes men som det känns nu kommer jag kunna starta nästa lördag. Detta kanske inte var den uppladdningen jag ville ha inför min IM som jag lagt ner så mycket träning för men jag hoppas att jag har vilat mig i form hahaha.... jaja jag kommer i vilket fall köra järnet och ge allt jag har :-)
 
Goe fredag på er