Butlers Triathlon 2016!

 
Anneli:
 
Så var årets roligaste tävling avklarad! Butlers Triathlon där ett lag med 5 ska ta sig genom ett Triathlon tillsammans. Simning 300 m - Cykel 45 km - Löpning 13 km.
 
Eva-Lott, Magdalena, Veronica, Ulrika & Anneli
 
Innan start var vi taggade och hoppades kunna försvara titeln från förra året. Status var OK för alla förutom att jag hade en ansträngd vad sedan jag sprang i lite mycket berg när jag var på Korfu för några veckor sedan.
 
Härligt väder hade vi tur med också och det är ju alltid gött att slippa regn och rusk. Fixade ordning allt och vi var alla lugna innan start. Vi har ju gjort detta nu så många gånger så lite erfarenhet har vi ju med oss och det är skönt.
 
 
Veronica gör en flygande start och vi hänger på riktigt bra!
 
Anneli tar i för att följa Ulrika!
 
Simningen gick ypperligt och det gick fort - 7.01 med T1.
 
Ut på cyklingen och det gick fort - detta är ju nåt vi kan. Synd bara att vi inte fick vara ifred utan åkte på inte mer än 3 punkor på den grussträcka som ingår. Vet inte hur länge detta tog men runt 15 minuter stog vi säkert still totalt.
 
Givetvis blev vi omkörda av några mix- & damlag när vi stod och bytte slangar. Men så är det ju, ett lotteri och lika för alla. Nu hade vi ju väldig otur, hade väl räckt med 1 punka. Hoppas det är gjort för några år framöver nu ;-)
 
Bra Teamwork i cyklingen!
 
Hur som helst, var bara att bita i det sura och försöka cykla ikapp några lag i alla fall. Och vi cyklade jättebra när vi kom iväg, det gick kanon och vi körde om flera mix & damlag. Vi kom dock inte ikapp grymma laget Cremfyllda som detta år knep 1:a platsen - jättekul och grattis till dom!
 
Löpningen startade fint och vi hade bra fart fram till 3 km. Då sade min vad ifrån och farten fick sänkas markant för att jag ens skulle kunna fortsätta. Funderingar kring att bryta kom då smärtan ett tag var väldigt hög och det gick knappt att springa. Men vi lugnade ner oss och jag fick tidigt gå in i bubblan och stänga av, tidigare än jag brukar hehe. Himla synd då jag för en gång skull trodde att jag skulle kunna hänga med bättre detta året i löpningen. Attans, att det alltid ska vara nåt!!
 
Och bra Teamwork även på löpningen!
 
Då mina funderingar kring att bryta kom ville jag gärna veta hur nära lag 3 och 4 var. Och när vi fick höra att de var minst 6 min bakom så bestämde vi att hålla den låga fart vi hade. Då skulle vi hålla undan. Hade vi varit tvungna att öka så hade det inte funkat. Nu kunde jag gåspringa och ändra löpsteg hela tiden. Utåt med foten, innåt med foten, högt med knät, korta steg... ja så höll jag på. Verkligen kämpigt men med mina underbara kompisar i laget som  hjälpte mig så fixade jag det.. Ja vi fixade det!
 
När vi gick i mål var långt efter ettan men jätteglada att kunna hålla undan och ändå ta Silverpengen!
 
Glada att knipa 2:a platsen!
 
Mycket att ta med sig från denna tävling. Känner att det gynnar oss till nästa gång vi åker på en punka :-) Det är ju faktiskt så att en lär sig väldigt bra saker av sånt här!
 
Nästa år tar vi nya tag och utan några punkor så kommer vi fightas om första platsen igen :-)
 
 
Förfest på Albertsvägen enligt traditionen!
 
Och helt traditionsenligt har vi hemma hos oss alltid förfest på vår altan. Flera lag brukar komma och vi har de flesta gånger haft flera fina placeringar att fira. Och i år firade vi Mediatryck Herrar 1:a plats - 3City Triathlon Damer 2:a placering & Mixlaget Team MEDDO 3:e plats! Skål på det!!
 
Skål Då :-) !!
  
Sedan ner till Butlers för käk och prisutdelning. I andra pris fick vi var sin valfri behandling på Active AB här i Trollhättan så där får vi nu boka in nåt. Det är en väldigt rolig fest och så kul och trevligt att tjöta och höra allas intryck och händelser under dagen.
 
Ja, som sagt! Detta är den tävling på året som jag tycker är klart roligast ur många synvinklar. Nu ska jag rehaba min vad ordentligt och får koncentrera mig på simning och cykel istället ett tag :-)
 
Ha en goe dag!