Bra Träningshelg!

Anneli:

Fredag:
Min lediga fredag inleddes med ansiktsbehandling hos Anna på Hudlyftet i Vargön. Sen ett stopp vid vattnet där jag lapade i mig lite sol innan jag skulle till frissan. En mycket bra start på fredagen!

Ett litet stopp vid vattnet!
Foto: Privat
 
Väl hemma körde jag lätt funktionell träning och uppvärmning för mitt mål att ståpåhänder (mot vägg) i 2-minuter. Och idag klarade jag det!!! Yes, så kul, fast helt onödigt egentligen. Vet inte varför men tyckte det var en kul grej bara haha.
 
 2 minuter - Check!
Foto: Privat
 
Nu har jag bestäm mig för att sätta upp ett nytt knäppt mål och det är att ståpåhänder och göra armhävning så djup så jag kan ta ett äpple med tänderna :-) Ja, jag har inte ens testat ännu så jag vet inte om det ens kommer vara möjligt men blir väl ett test här någon dag. Då får ni veta :-)
 
Eftermiddagspasset blev ett gött cykelpass med goaste tjejerna Eva-Lott, Maggan & Vera! Attans att Ulrika inte va med, då hade vi varit fullt Butlerslag! 2:a utepasset för mig så lite ringrostig är en ju.
 
Vi körde Öresjörundan vilken är just den sträcka som ingår i tävlingen Butlers Triathlon. Så gött att redan nu börja köra den, bra för hövet!
 
Linje vs MTB
Foto: Privat 
 
Jag hade linjehoj medans Eva-Lott och Vera hade MTB och Maggan CycleCross. Det blev ju då automatiskt att jag fick dra mest. Men det blev ju bra för både mig då som fick ligga i täten mest, och för de andra som fick ligga på med deras tyngre cyklar med STORA däck hehe.

Det är 1 mil grusväg på denna sträcka och det ligger lite högt så det var en del snö kvar på sina ställen. Det var till och med så att jag fick gå en bit då det kändes väldigt osäkert med min hoj. Ville ju inte direkt välta ner i diket eller nåt och det känns otrevligt när jag inte kunde hålla kontroll på cykeln. Så det var nödvändigt att hoppa av.

 Foto: Vera
 
Men vilken härlig tur vi fick ändå. Lite kallt i slutet blev det, främst i fartvinden utför då det gick rätt fort, burrrr! Men då var vi ju snart hemma så som tur var
 
Lördag:
Lite seg i mina ben efter gårdagens backiga cykelrunda med bruttorna! Ovan som tusan känner jag att cykla ute men några gånger till så känns det nog bättre. I alla fall så hade jag bestämt att springa TSOK terrängspår som är himla bra. Ca 6 km så det är perfekt! Trött i benen då, men försökte ändå att tuffa på då jag visste det skulle bli jobbigt och jag ville det skulle kännas rejält.
 
Rent Vatten i Bäcken!
Foto: Privat 
 
Fick ta en paus då jag blev trött och väldigt törstig. Stannade till vid en bäck med porlande vatten där jag drack lite. Jättegott vatten! Det är en förmån i svenska skogar att det är så rent och fint.
 
Simningen på eftermiddagen var senarelagt i badhuset och vi var inte fullt så många som vi brukar men det är ju inte så konstigt när träningen börjar kl 18.00 en lördag kväll :-)
 
Några tappra inför lördagens simträning!
Foto: Privat 
 
Passet var ett jäkligt bra pass kan jag tycka. Inga långa serier och mycket "redskap" - Paddlar, Dolme & till och med Fenor :-) Passar mig välidgt bra hehe. Mer sånt och tack till Veronica som kompat ihop passet!
 
Söndag:
Japp, idag jäkligt trött i mina ben men ville ändå pressa mig ut på ett cykelpass. Väntade till eftermiddagen då min man var iväg på långpass med träningskompis Erik Olsson. Han bor i Uddevalla och tog ett stopp hemma hos oss för att fylla på energi. Då passade det perfekt att byta om och ta sällskap med honom när han skulle ge sig av hemmåt. Jag skulle ändå det hållet så jag fick sällskap en liten stund vilket alltid är trevligt. Dessutom drog ju han så jag åkte med fint den delen hehe. Men sedan fick jag sköta mig själv och kände i varje liten backe att mina lår var rejält trötta. Men försökte ändå så gott det gick att ligga på där det gick. Bara att härda sig :-)

Så summan av denna helgen var ju riktigt bra kan jag säga, himla nöjd! Nu blir det lite lugnare vecka då jag inte har så mycket tid till träning. Så det var perfekt att jag fick till bra pass denna helgen!

Ha en goe dag!