Edsvidsleden Trailrun 2016

Eva-Lott:
 
I söndags ordnade Aktiv Öresjö med Trailloppet Edsvidsleden för åttonde året i rad. Jag har varit med en hel del gånger men har inte koll på hur många lopp det blivit, men skulle tro det var 4:e gången som jag deltog. I vilket fall så är det grymt kul lopp där det mer blir som en träningstävling. Känna på formen samt få ett grymt bra långpass med tempo.
 
Nummerlappsutdelning
 
 Taggade löpare :)
 
 Foto: Privat
 
Som vanligt så är det underbart väder... nästan som jag kunde återanvända förra årets bilder haha.... Det var inte med en pigg kropp jag startade direkt efter hårda löp och cykelpass i veckan innan. 
 
Och där gick starten :)
 
Banan är grymt kuperad och kan vara lika jobbigt att springa utför som uppför ;) På några ställen var snö kvar i spåret men mestadels var det så himla bra underlag. Gick i de flesta backar, mina lår orkade inte riktigt med dem. Det värsta med att gå är att jag har så himla svårt för att komma igång och springa igen. Så jag tittade på de framför mig som oxå gick uppför var de började springa igen, så bestämde jag mig för att där ska jag oxå börja springa haha... men det funkade att göra så :)
 
Nu är det inte långt kvar, på väg ner från Kopparklinten
 
Banan är ca: 14 km lång och jag kom in på tiden 01:27:42. Några minuter sämre än tidigare år men helt ok tid för mig i den form jag är just nu.
 
En 3CT:are på pallen, Patric tog hem 2:a platsen

Foto: Erik Broberg

 
 Nu är det änna dags för nya skor oxå ojoj...
så här kan jag ju inte ha det haha....
Foto: Privat
 
Stort TACK Aktiv Öresjö för ett kanonbra ordnat arrangemang. Och dessa goa Medimix tvålar som vi får varje år I Love Them :)
 
Goe skärtorsdagskväll :)
 
#1 - - Kajsa :

Underbar läsning, grymt bra 👍

Svar: Tack :)
triea.blogg.se

#2 - - Erik Broberg:

Bra kämpat!

/Erik

Svar: Tack :) och tack för de bra bilderna, jättekul att få.
triea.blogg.se