Dahllöfs Mosse Runt 2016

Eva-Lott:
 
Yes… :-) gick hur bra som helst igår på Dahllöfs Mosse 10 km. Slog personbästa med runt 2 minuter… så himla glad alltså… fattar inte att jag fixa det. Jag tränar ju på mest hela tiden nu inför triathlon säsongen så jag är aldrig direkt pigg i kropp och ben någon gång. Så det var så överraskande att jag orkade hålla den farten jag gick ut med….eller ja kanske inte första km för den gick på 4.16 men sen resten av loppet pendlade det mellan 4.30 – 4.51 per kilometer beroende på backar eller inte ;) Det där att orka hålla uppe kroppen och trycka ifrån var så go känsla, det som var mest jobbigt för mig var flåset.
 

Hade bråttom iväg efter tävlingen till en bowlingmatch. Kör ju familje-lag i korpen så jag hann inte ta reda på min placering men tippade på 6:a eller 7:a.

Senare på kvällen när resultaten kom ut så fick jag se att det var en 6:e plats på tiden 45.38. De brukar alltid vara så generösa med priser så jag hade också fått ett pris som Emanuel tog åt mig. Det bidde en vattenkokare :-)

Nu är det inte långt kvar till målet :-)
Foto: Emanuel Olsson

 

Goe lill-lördag njut nu av solen idag