Lugnt=Lite för lugnt :-/

Anneli:
 
Jotack - Nog för att jag valt att ta det lite lugnt här nu! MEN inte så lugnt att det inte blir nåt av det!!! Och inte kunna jobba heller!!
 
Ryggen har kraschat! Får detta ibland och det brukar ta 1 vecka eller så att bli av med det. Efter 2 diskbråcksoperationer för många år sen gör sig diskarna lite då och då till känna. Och denna gången är det lite värre än det brukar tråkigt nog.
 
Började lite redan förra veckan då jag hade lite känningar, men endast att jag var lite trött i ryggen och tog det extra lugnt men det var hanterbart. Tog 1 vecka så var jag bra! TRODDE JAG! Ohhh NO!
 
I söndags drog jag ut i trädgården och började kratta löv och bära säckar.... hann väl 1 timme så var det kört.. Fick lägga ner och gå in! Nu så, nu kom DEN PÅ RIKTIGT - fy för i h-e! Ni som har haft diskbråck eller andra ryggproblem vet vad jag talar om! Blir helt sne i hela överkroppen - ligga gör ont - stå gör ont - hosta är bedrövligt och nysa, ja men hallå, då går en ju av på mitten - Usch ja, inget kul!.
 
Lite avlastning!
Att ligga med benen upp på en stol är väl det som känns bäst. Och givetvis värktabletter också, annars går det bara inte :-(
 
Spelar alltså ingen roll hur stark magen/ryggen är i övrigt. Gör jag något som jag inte gjort på länge... typ kratta! Och att jag redan hade haft ont 1 vecka - Ja då var det KÖRT!
 
Idag är 3:e dagen och kanske en liten förbättring sedan igår, men lång ifrån bra! Bara att vänta ut det - Har ju gjort det några gånger. Vansinnigt jobbigt hur som helst - Måste nog säga att det var ett bra tag sedan jag hade så här jobbigt :-/
 
Vardagen just nu!
Men jag är hemma och försöker mig på aktiv vila. Bäst är att ändå röra sig men att byta rörelse hela tiden. Tog en promenad igår kväll plus att Andreas lade på lite go olja på ryggen och tryckte lite i höfter och rompa!
 
Möjligtvis ger jag mig på några små benlyft idag för att aktivera mitt bäcken. Gäller att så snart jag kan röra mig lite mer få igång cirkulationen runt diskarna i ländryggen. Dessutom blir en ju stel i övriga kroppen då en går som en, jag vet inte vad!!! Då hjälper värktabletter väldigt bra för att få musklerna att slappna av lite, det är skönt!
 
Ja, sånt är det mä´t - Ser fram emot helgen då jag har en förhoppning om att det har lagt sig lite! 
 
Japp, ha en goe tisdag på er!
#1 - - lillemmish - mode - inredning:

hojja va jobbigt, hoppas ryggen blir snart bättre

#2 - - Anonym:

Tack lillemmish.... Det hoppas verkligen jag med /Anneli