Swimrun i Öresjö

Anneli:
 
Ja swimrunsäsongen är ju inte riktigt över ännu. Några tävlingar ligger sent och de sätter ju prov på kyla etc.
 
Jag och Eva-Lott som fick hoppa av Öloppet i början på augusti var så himla sugna på att hitta nåt liknande race någonstans. Vi hade kikat på Xterra i Danmark och var lite inställda på det men Eva-Lott som både kört Kalmar Ironman och cykelsträckan på Tjörn kände sig inte återhämtad vare sig i kropp och själ. Och det är ju viktigt att lyssna på kroppen och det gjorde Eva-Lott - klok som hon är :-)
 
Vi började då leta och jag satt och surfa runt. Solvalla dök upp och jag börja kolla - Hmmmm Solvalla, måste väl vara i Stockholmstrakten då? Tänkte jag haha Började läsa om den och tanken slog mig inte trots att sidan var uppbygd på finska/svenska/engelska - för dumt! Tog en stund innan pengen trillade ner och jag fattade... Jaha i Finland :-)
 

Men men, tävlingen verkade spegla Öloppet i längd och kuperad. Sagt och gjort! Kollade med Eva-Lott och hon var på direkt! YES så det blev till att registrera sig till Swimrun Solvalla, boka flyg & hotell. Allt i ett huj!!!
 
Tävlingen går lördagen den 24:e september så vi har inte så mycket tid kvar nu. Och det är ju det här att pussla ihop och kunna få till några pass tillsammans.
 
 
Underbar kväll i Öresjö - Hmmm har jag allt med mig?
Foto: Privat
 
Men igår fick vi ihop pusslet till ett lagom pass vid Munkebo badplats i Öresjö här i Trollhättan. 3 simningar & 3 löpningar. Och test av all utrustning också då förstås. Och är nog ganska klara med vad vi ska ha och inte ha! Vi har ju gjort några tävlingar nu så den biten är inte så svår längre vilket är gött!
 
Vi är gött sugna på denna tävlingen nu och jag tror det blir kanonkul! Jätteroligt också att åka till ett annat land. Har för övrigt aldrig varit i Finland så lite kul att se Helsingfors lite. Blir en snabbvisist över en helg men vi åker sent på söndagen så lite ska vi väl hinna med.
 
Ha en goe kväll alla!