Tenson Tjörn Triahtlon 11.3 stafettlag

Eva-Lott:
 
Lördagen den 27 augusti så var det Tjörns Triathlon, en halv IM. Vi brukar ju alltid ställa upp med ett lag där Sanna simmar, Anneli cyklar och jag springer. I år så krockade det med Alliansloppet så Anneli kunde inte vara med då hon håller ihop nummerlapparna för det loppet. Det var bara för mig och Sanna att leta efter någon annan som kunde ställa upp. Som tur var så kunde Michaela Kårebrand vara med och ta löpsträckan. Passade gör bra för att springa efter en Ironman så nära inpå var nog inte aktuellt för mig, så cykelsträckan fick det bli.
 
Kan säga det att jäklar vad det blåste, inte kallt eller för varmt heller för den delen, men storm var det haha..... Tänkte att jaja bara och överleva och trampa på.
 
Haha gött det blåser
Foto: Privat
 
 
Många cyklar är det :)
Foto: Lennart Peterson
 
 
Sanna drog iväg på simmet och vi såg i starten att hon höll på mycket med sina simglasögon. Hon hade varit och torkat av dem precis hos oss då hon fått vaselin på dem..  fick höra sen oxå att det var rörigt i simmet, de hade lagt om banan lite och det hade inte kommit till allas kännedom. Hon kom in på tiden 33.52 och har tidigare varit under 30 minuter så jag förstår att det hade varit stökigt.
 
 Då var Sanna ute på sin sträcka (klicka för större bild)
Foto: Kristoffer Jidetoft
 
Gör mig redo
Foto: Lennart Peterson
 
 
Vi hade en ok växling och jag fick iväg på cykeln. Nu i år hade de ändrat cykelbanan så det varvbana inne i Skärhamn, så kul och bra för publiken också. Vägen ut var hyfsad och man kunde trampa på bra, gick riktigt fort där men sen ja tjena haha sån jäkla motvind. Bara och borra ned huvudet och slita på. Kom in för varvning och där var 3CT supportrarna och tjoade och tutade och hade sig så gött, mer enerig där.....
 
 
Foto: Lennart Peterson
Varvning, gött supportergäng på plats :-)
Foto: Kristoffer Jidetoft
 
 
 
 
En del har det bra :) medans jag var ute på cykelsträckan.
Foto: Lennart Peterson
 
På vägen ut innan man viker av de mötande kom Kristian farande, följt av Tommy och Nina med några minuters mellanrum. Hm undra hur länge man kan hålla undan, var svårt att räkna på hur mycket före jag låg. Nu var det 4,5 mil till då och jag visste ju den här gången vad som väntade där i motvinden ojoj... men på något sätt när jag väl var där så hade jag oxå känslan med mig att nu är det bara in i mål och sen är jag klar. Så jag orkade fortsätta ligga på så mycket som möjligt. När det är ca: 1,5 mil kvar då kommer Kristian ikapp mig och tjoar glatt till mig. då tänkte attans nu kommer snart Tommy... men icke haha.... jag hann hela vägen in i växlingsområdet, växla över till Michaela som stack ut på löpningen. Ca: 1,5 minut efter så kom han så jäkla gött att jag höll undan och det sa jag till honom oxå haha.... för dumt hur man håller på. Han i sin tur hade tittat efter min ryggtavla hehe.... Jag hade 2.45.09 på cyklingen och är grymt nöjd över det att jag kunde prestera så bara en vecka efter IM i Kalmar.
 
Full fart på denna bruden :)
Foto: Lennart Peterson
 
 
När kommer hon, är hon snart här???
 
 
Jag o Sanna sprang med Michaela in i mål eller försökte åtminstone,
hon drog iväg som bara den så vi hann nästan inte med.
 Foto: Lennart Peterson
 
 
Michaela sprang grymt bra på löpningen, sicken avslutning. Hon gjorde halvmaran på 1.39.27, riktigt bra. Dock så ledde inte vår prestation idag till någon pallplats utan vi kom in på en 4:e plats med tiden 5.00.45, men vi var så nöjda och glada ändå över dagen.
 
I mål :)
 Foto: Lennart Peterson
 
  Nöjda brudar :)
Foto: Sanna Kårebrand
 
Ha en goe kväll