Mot Sverige Cupen i Tempo!

Anneli:

I år blir det lite annat fokus för mig. Jag har tänkt många gånger att nåt år ska jag satsa lite mer på cykel. Har ju märkt att jag har rätt lätt för just cykling så varför inte. Har cyklat relativt bra utan så mycket träning och med lagom träning faktiskt väldigt bra. Hur skulle det då bli om jag fokuserar lite mer då och tränar mer cykel? Undrar ju det och då måste jag ta reda på det.

Så nu blir det så! Inför år 2017 ska jag satsa på Svenska Cupen i Tempocykling. Blir alltså ingen planerad stor triathlontävling vilket känns jäkligt bra. Däremot kommer jag köra ett par Swimrun med Eva-Lott för det är så jäkla kul :-) Och så lagtävlingen Butlers Triathlon förstås!

 Min Coach Andreas Riggar FTP-Test!
 
Har tagit min man Andreas till hjälp med upplägg av mina cykelpass nu då med fokus på Tempo. Det ska bli riktigt kul. Jag har kört en del trainer nu i höst utan speciellt upplägg utan mer spontan-pass. Men jag ökar cyklingen får det ju bli nåt annat som jag inte gör. Och som det är nu så ligger simningen lågt, det får helt enkelt bli så. Kanske hinner jag med ett pass i veckan här framöver om jag nu får lust till det vill säga, inte säkert :-D Hinner ju simma ikapp när utesäsongen börjar för att få lite vana innan Swimruntävlingarna.
 
Men som sagt fokus på cykel blir det. Löpningen kommer jag underhålla med ett par pass i veckan. Just för att hålla mig stark där och vara beredd till Butlers Triathlon. Lägger in detta i min planering.
 
 
WattPedal & Zwift!

Tanken är att i nuläget köra 3 trainerpass i veckan med lite olika upplägg. Känns gött att Andreas lägger upp passen så kör jag bara.
 
Jag gjorde ett FTP-test här också på vår egna utrustning så jag har dessa värden att utgå ifrån. Jag har ju gjort tester på Aktivitus en gång men vill kunna testa mig ca var 4:e vecka och då vill jag utgå från den utrusning jag har för att kunna bedöma om jag förbättrar mig. När jag gjorde testet här i veckan var jag inte helt utvilad märkte jag. Hade behövt 1 dags vila till men det spelar egentligen inte nån roll så, nu har jag ett värde att jobba på i alla fall. Och Andreas lätt kan bygga passen.
 
Är ju jäkligt lyxigt att ha sin Coach under samma tak :-)
 
Väntar nu med spänning på hur tävlingsschemat för Cupen kommer se ut för 2017. Vanligtvis är det 7 deltävlingar runt om i Sverige och du räknar de 5 bästa för att få en totalpoäng. Återkommer när detta schema kommer ut med lite mer info.
 
Ha en goe dag!