Tungt Morgonpass!

Anneli:

Jodå, onsdag morgon kör vi som vanligt ett pass på Active AB här i Trollhättan. Just nu är vi inne i en tyngre period med fokus på styrka så armarna är lite sega just nu.

Min högra axel är inte helt återställd ännu men kunde göra lite mer idag än förra veckan. Jag har ju åkt på inklämningssyndrom (Impingement). Och det är alltså helt enkelt vävnader i axeln som är klämda. Ett ganska segt och långdraget bekymmer men kör mina rehabövningar varje dag. Och det är något bättre nu men det är inte borta.

Hur som helst så kan jag köra det mesta vad gäller träning. Men får skippa det som känns helt enkelt. Och det går ju alltid att göra en annan övning om det är så :-)

På dagens pass körde vi 4 varv med styrka. 4 stationer plus 5 armhävningar efter varje moment. Här kunde jag inte göra helt riktiga armhävningar, kunde inte gå ner ända till golvet, men till hälften funkade det. Ja typ så får jag göra när det känns i axeln. Bara att göra det som går och smärtan styr vad jag kan göra.

Men som vanligt ett gött pass och efteråt kör vi lite kaffe och stretch. Är så mysigt att bara kunna avsluta så.

 
Maggan & Ulle Stretchar Lite - Fast Olika :-)
 
 
Eva-Lott stretchar ryggen eller nåt :-)
 
Dagens Kaffe"rep"!
 
Ha en goe dag!