Inte så förberedd :(

Eva-Lott:
 
Ja så är det.... nu på söndag är det dags för IM 70.3 i Jönköping, som för i år är min fokustävling. Först var jag inne på att anmäla mig till IM i Frankfurt, men vilken tur att anmälan var stängd när jag försökte.
 
Åkte på förkylning i flera omgångar i vinter där det gick ner i bröstet och hade en besvärlig hosta som inte gav med sig. Blev nästan inga utepass alls med löpning och mountainbike som tänkt. Det kändes som jag hela tiden fick börja om i mitt träningsupplägg med min plan och till slut tappade jag helt enkelt lusten.
 
Sen kom Mallorca resan med så himla bra cykelträning :) Men var jag förberedd i kroppen på detta, nej verkligen inte. Där på plats kämpade jag på och vi cyklade 71 mil på en vecka och jag hade cyklat så mycket innan. Så väl hemma ja vad händer då, jo benen är som stockar istället..... grrrr.... Så nu blev det till att kämpa med lår som inte orkade någonting fick känningar och mjölksyra så fort det var en backe eller motvind. Först en månad senare märker jag att det släpper och som tur var så var det i princip borta inför Butlers triathlon.
 
Ja det har verkligen varit en trög vinter och vår, inte alls den föreberedelse jag velat ha till söndagens tävling. I förra veckan överansträngde jag mig dessutom på simmet där jag drog upp en gammal skada så nu har jag ont i höger arm. Som tur är benen ok nu hahaha.....
 
Allt det här har oxå gjort att jag inte heller orkat se över mina prylar, kolla så allt är ok, har jag allt mm haha.... så dumt.... är inte att jag är loj utan mer bara inte har lust med den här tävlingen, vill bara att den ska vara över.
 
Nä nu är det färdigt gnällt men för första gången inför en tävling så känner jag inte för den över huvudtaget finns noll energi. Men jag vet att när jag väl startar så kommer jag att köra på och jag hoppas att min energi kommer dyka upp så jag åtminstone får en bra dag :)
 
Ha en go dag på er