Cykel Swimrun Urinvägsinfektion

Anneli

Det har varit sparsamt med blogginlägg senaste tiden måste jag säga och det går ju upp och ner med det där. Men ska försöka uppdatera med lite status i alla fall.

Efter Butlers-tävlingen förberedde jag mig för Deltävling nr 3 i Tempocupen som gick av stapeln helgen efter. Hade under några veckor känt nåt konstigt när jag kissade men inte tänkt vidare på det där. Men efter Butlers blev det värre och jag fick otroligt ont i ryggen som jag först trodde var stelhet efter tävlingen.

Men för att inte riskera något så fick jag hivat mig iväg till vårdcentralen torsdagen innan cykeltävlingen på lördag. Och det var ju tur, för jag hade fått urinvägsinfektion som hade gått upp i njurarna. Fick antibiotika och därmed inställd tävling. Ja detta var ju verkligen tur att jag inte startade.

Men detta innebar ju också att mina planer att bara hoppa över EN tävling nu istället blir TVÅ. Och då det endast är 2 tävlingar i Cupen kvar till hösten så får inget komma i vägen. Dessa två som är kvar MÅSTE jag starta i, annars får jag inte räknas med i totalcupen. Och det vore ju för jäkla tråkigt! 

Men annars så känns det nu bra igen och jag är igång. Har börjat simma lite också för att få igång mina simarmar. Om jag ska ha någon chans att orka simma på Öloppet ihop med Eva-Lott i augusti :-) Men visst märks det att jag inte simmat på 6 månader.

Igår körde jag premiär för swimrun-träningen ihop med gubben och Magdalena. Himla kul alltså på nåt vis, roligt träningsform. Vi simmade 4 sträckor och sprang 4 sträckor. En bra början.

Men cyklingen går fint. Tränar mest korta sträckor men gav mig ut på en längre sträcka med 7 andra killar häromdagen och det gick ju fint att ligga med på rulle. Och i tisdags så körde jag klubbmästerskap med CK Wänershof. 30 km i finfina förhållanden. Solen sken och lagom vind. 
Vi var ett gäng som startade, dock var jag ensam tjej. Men jag tävlar mot mig själv och det känns som mina cykelben är i rätt bra form ändå. Så jag tänkte att jag gör som vanligt. Öser på allt vad tygen håller till vändpunkt (motvind) för att sedan vända upp mot goare vind och trycka på. 
 
Och som vanligt på tempolopp så går pulsen upp till nästan max inom 1 minut och där ligger den ända till mållinjen är passerad. Otroligt jobbigt men askul!!
 
Har klocka med mig och gör en titt vid vändpunkt för att ha lite koll på hur jag ligger till. Displayen visade denna gång 25.15 vilket var helt OK tid vid 15 km (snitt 35.64). Ville väldigt gärna komma under 50 minuter och då förstod jag att det kommer gå om inget händer. För det kommer gå fortare på vägen hemmåt. Vilket det gjorde! 23.18 min tog det på tillbakavägen (snitt 38.63) och det är ju riktigt bra och är så nöjd med racet!

Ville ta min tid från förra året men då banan var något kort förra året så går det inte jämföra med tiden utan får jämföra med snitthastigheten istället. Och då visade sig att jag var snabbare i år vilket var riktigt roligt!

Totaltid i år 48.33 och min klocka visade 29.2 km vilket ger ett snitt på 36.09 !!!! Och DETTA mina vänner är personbästa ever!! Har aldrig varit över 36 så detta var ett av mina mål i år. Fasen vad kul!!

Ha en goe dag!