Snart race...

Eva-Lott:

Äntligen fick jag och Anneli till ett pass innan tävlingen, dels har jag vilat och sen så tillbringade jag helgen i Hemsedal :-) 


En av topparna
Foto: Privat

Så helgen har istället för löpning, cykelträning bestått av utförsåkning lite annan typ av träning än jag är van vid haha... så länge sen jag körde sådär en hel helg utan ungar. Men det gick riktigt bra, trodde allt jag skulle bli tröttare i låren. Kan ju bero på att vi hade världens bästa pistade backar med pudersnö och jag inte körde så mycket offpist hehe....   

Blåste och snöade under hela lördagen så sikten var sådär.
Här kändes det som offpist även i backen haha….
 
Stannade uppe på Fjällkafét efter att liftarna hade stängt,
så det var helt tomt i backen när vi tog oss ner… grymt att få ha den för sig själv.
 


Söndagen bjöd på bättre väder :-)
Foto: Privat 

Passet då igår blev grymt bra, vi struttade runt i skogen uppe i Strömslund med pannlampor. Runt nollan och snö, fruset i marken så vi klarade oss bra vid de blöta partierna. Planen var att springa så mycket terräng som möjligt för att känna lite på det inför tävlingen till helgen. Började med mtb-spåret men stack även ut på milspåret för att utöka sträckan så vi kom upp i 10 km.

 

Nöjda efter en go runda :-)
Foto: Privat
  

Jag har ju vilat ett tag ifrån löpningen i och med känningar i min hälsena. Kändes ok under passet men är ansträngd i mina vader och i hela baksidan på vänster ben hm..? Ja jag får hoppas att det lugnar sig till lördagen, blir i alla fall ingen mer löpning nu innan loppet. Ser verkligen framemot detta lopp ska bli så kul att köra ihop och ett helt nytt ställe, bana man aldrig kört förut… verkligen jättekul…..

Goe dag på er